Őrült hajsza a bajnoki címért – Räikkönen nem félti a Ferrarit!

Kimi Räikkönen figyelmeztetett: ez már nem az előző években megszokott Ferrari, így nem kell attól tartania, hogy teljesítménye visszaesik az év második felében.

Ferrari, Mercedes (Fotó: Daimler Media) A Ferrari és a Mercedes is egyre inkább feszegeti határait a kiélezett küzdelemben (Fotó: Daimler Media)



Kanadában megszakadt a Ferrari és Sebastian Vettel pazar sorozata: idén először nem állhattak dobogóra. Hogy milyen erősen kezdték az idényt, azt ugyanakkor az is mutatja, hogy a négyszeres világbajnok előnye még így is 12 pont a bajnokságban.

De az is a maranellóiak idénykezdését dicséri, amit a Mercedesnél a mostani siker után nyilatkoztak. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egész hétvégén csak dicsérte csapattársait, akik a monacói kisiklás után minden követ megmozgattak az újabb hasonló hétvége elkerüléséért, Toto Wolff pedig arról beszélt, hogy a hercegségbeli futam után 10 napon át gyakorlatilag megállás nélkül dolgoztak a gyárban a problémáik megértésén. Ilyen erőfeszítésekre kényszeríti rá őket a Ferrari.

De vajon tudja-e tartani az olasz csapat ezt a tempót a folytatásban is?

 

Ha jól állítják be, a Mercedes a leggyorsabb autó?

Az első hét nagydíj után elmondható, a Scuderia legnagyobb előnyét a kiegyensúlyozottsága jelentette a Mercedesszel szemben. Az eredmények az autók sajátosságainak a tükörképei: az SF70H egy minden pályán, minden gumitípussal boldoguló, kiegyensúlyozott, jól kezelhető modell, a W08 viszont hiába gyors, kiszámíthatatlan, még megalkotói sem értik teljsen. A Monaco és Kanada között eltelt másfél hétben a brackley-iek ezen próbáltak változtatni, és a múlt hétvége azt mutatta, előre haladnak. A kérdés csak az, mikor érnek célt, célt érnek-e idén.

„A W08-as egy nagyon érzékeny autó. Sokkal érzékenyebb, mint a csapat szerette volna” – ismerte el Valtteri Bottas. „Ha megtaláljuk vele a legjobb beállítást, akkor igazán gyors kocsi. De a legnehezebb rész a helyes beállítás megtalálása, az eleje és a hátulja között meglévő egyensúly elérése. Az aerodinamikai és mechanikai változtatásokra is érzékenyen reagál.”

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Lewis Hamilton és Valtteri Bottas (Fotó: XPB)



A Mercedes már a téli teszteken szembesült ezzel a problémával, annak megoldása pedig a vártnál hosszabb időt vesz igénybe. Mint azt Kanada is megmutatta, gőzerővel dolgoznak rajta, a javulás kézzel fogható, és ha egyszer minden összeáll, a csapat sokkal erősebb alapokról folytathatja a Ferrari elleni harcot. „A W08-asnál minden apró részletre figyelnünk kell, de ha megtaláljuk a helyes beállításait, akkor a teljes mezőnyt tekintve a leggyorsabb autó. Ha meg nem találjuk meg, akkor minden sokkal bonyolultabbá válik” – mutatott rá Bottas.

Toto Wolff is úgy látja, hogy csúcsformájukban jobbak a Ferrarinál – csak valahogy azt kell kitalálniuk, hogyan lehetnének folyamatosan csúcsformában. „A puszta sebességet tekintve a mi autónk a leggyorsabb a mezőnyben. Viszont a Ferrarinak könnyebb a dolga a gumikkal. De inkább legyen a miénk a leggyorsabb autó, és próbáljuk meg azt vezethetőbbé, a versenyzőink számára kedvezőbbé tenni, mint legyünk hátrányban.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)



Räikkönen: Ne féltsük a Ferrarit!

A másik oldalon eközben ott a Ferrari, amely a jelek szerint hamarabb érte el teljesítménye csúcspontját, mint ellenfele. Esetükben az a kérdés, milyen messze vannak még a plafontól. Nekik most egyfelől mindent ki kell hozniuk a lehetőségeikből, ameddig a Mercedes még sebezhetőnek bizonyul, eközben pedig úgy kell fejleszteniük versenygépüket, hogy az a már rendbe tett Mercedesszel is fel tudja majd venni a versenyt az év második felében.

Az előző évek tapasztalatai azt mutatták, a Ferrari nem mindig volt képes tartani a tempót a fejlesztési versenyben a Mercedesszel és a Red Bull-lal, gyakran éppen a második félévben esett vissza a relatív teljesítményük. Nagy kérdés, idén másképpen lesz-e.

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)



Kimi Räikkönen úgy érzi, nem kell félteni őket.  „Semmi okot nem látok arra, miért esnénk vissza. Egyesek talán nem tartanak képesnek erre, mert arra gondolnak, ami a múltban volt. De ez a szezon megmutatta, hogy sokkal jobb helyzetben vagyunk, és biztos vagyok benne, hogy a csomagunk ugyanolyan gyorsan fog javulni, mint a többieké” – jelentette ki.

Szerinte nem is kérdés, hogy év végéig nyílt marad a bajnokságért folyó harc. „Hosszú szezon lesz, a kemény küzdelem pedig a végéig tartani fog. A lényeg, hogy a maximumot hozzuk ki a lehetőségeinkből, mindent megtegyünk azért, hogy több legyen a jó, kevesebb a rossz hétvégénk. Idén sok hullámhegyet és hullámvölgyet láthatunk, minden csapatnak vannak problémái. Mindkét autóval pontot kell szereznünk, máskülönben visszaesünk. Mindegy, hogy éppen rosszul vagy jól alakulnak-e a dolgok, egyszerűen minden hétvégéből a lehető legtöbbet kell kihoznunk” – adta meg a végső sikerük receptjét.