Kubica csodálja Alonsót és Verstappent

A visszatérést célba vevő Robert Kubica úgy érzi, a Forma–1 végre ismét a helyes irányba halad, a DRS-ért viszont továbbra sem rajong. Max Verstappent fenomenálisnak tartja, Fernando Alonsót még mindig a legjobbak közé sorolja, a bakui pályát pedig szívesen kipróbálná.

Robert Kubica (Fotó: Renault) Robert Kubica (Fotó: Renault)



Kubica hat évvel súlyos ralibalesete után ült ismét F1-es autóba: a múlt héten 115 kört teljesített a 2012-es Lotusszal. Nemrég hosszabb interjút adott a lengyel Eleven Sports csatornának, melyben őszintén beszélt a gyakorlásról (beszámolóját itt olvashatják) és további terveiről. A műsorban viszont több egyéb téma is szóba került, melyekről szintén örömmel fejtette ki véleményét.

Megkérdezték például, mi a véleménye a mai, modern Forma–1-ről. „A sportág sokat változott, és nemcsak az autók, hanem a versenyzés tekintetében is” – kezdte. „Hat évig nem gurultam pályára, és az emberek most azt mondják, csak a 2012-es autót vezettem. Ez tény, de az is tény, hogy ez az autó sem lassú. Úgy érzem, az F1 most jó irányba halad. Az autókat tekintve nem volt túl exkluzív az előző években. Ez nem arról szól, mekkora motorhome-ok vannak a paddockban…” – tette hozzá.

„Az a fontos, hogy a pilóták mosolyogva szálljanak ki az autóból, és minden egyes centiért harcolhassanak. Az előző években nem ez volt a helyzet. A szimulátorokból tudom, hogy az autók néha két másodperccel lassabbak voltak, mint lehettek volna. Minden a gumikopásról szólt, és arról, hogy az autót körökön keresztül jó formában kellett tartani. Nem volt igazi harc az ezredekért. Egy kicsit még most is ilyen, de hatalmas előrelépés történt” – dicsérte az idei szabályváltozásokat.

Robert Kubica (Fotó: Renault) Robert Kubica (Fotó: Renault)



„A környezet jobb, és a pilóták is jobban élvezik a versenyzést, mint tavaly. A legfontosabb, hogy ismét harcolhatnak az ezredekért, és azért, hogy gyorsabbá tegyék az autót. Optimalizálnod kell a csomagod, ezért van az, hogy valaki mostanában egyszer az élen van, aztán hátrébb esik. A gumik keményebbek, és ennek a pilóták és minden F1-es barátom örül” – magyarázta.

Noha az új Forma–1 elnyerte a tetszését, az állítható hátsószárnyakról (DRS) továbbra sincs jó véleménnyel. „Sosem voltam a rajongója, de nem is versenyeztem vele. Az utolsó tesztemkor debütált. Az ezzel végrehajtott manővereket nem is előzésnek, hanem kikerülésnek hívom. Tavaly elég sok macska-egér játékot láthattunk. Ha valakinek esélye volt a DRS zóna előtt előzni, inkább vár, hogy ne kockáztassa meg a nagyobb gumikopást. A DRS lehetőséget ad a kockázat csökkentésére, vagy minimalizálásra” – panaszkodott az egyszeres futamgyőztes.

Kubicát két pilótáról is faggatták. Az egyik Fernando Alonso, akivel korábban jó barátságot ápolt, és aki hosszú évek óta a mezőny közepén/végén küzd a gyengélkedő McLaren-Hondával, noha képességei alapján előbb kellene harcolnia. „Nem irigylem! Kívülről persze minden másnak tűnik. Előbb utóbb minden csapatnak lehetnek gondjai, és kerülhet olyan helyzetbe, amilyenbe nem akar. A konfliktusok elkerülhetetlenek. Ez a versenyzőknek, a McLarennek, a Hondának és az F1-nek sem jó. Remélem, megoldják ezt a helyzetet. Elvégre a remény hal meg utoljára. Fernando még mindig a legjobb, vagy ott van a legjobbak között. Ezt idén is megmutatja, de a versenyképességhez egy jó csomagra is szükséged van, neki pedig ez már évek óta nem áll a rendelkezésére.”

Jelen és múlt: Robert Kubica Valenciában tesztelt (Fotó: Bpxutca) Jelen és múlt: Robert Kubica Valenciában tesztelt (Fotó: Bpxutca)



 

Később a spanyol indianapolisi kalandjáról is beszélt, ami bár kieséssel végződött, összességében sikeres volt, hiszen újoncként az 5. helyre kvalifikált és 27 körig vezette is a futamot. „Azt hiszem, egy konkrét célja volt, és ehhez nagyon közel ért. Engem nem lepett meg, hogy harcolt a győzelemért. Ne értsenek félre, a versenyzők Amerikában… most az F1 és a motorsport történelmének egyik legjobbjáról beszélünk. Ez a realitás. Minden a készségekről szól, és reálisnak kell lennünk. Nem könnyű belépni egy új környezetbe, de most az egyik legjobbról van szó” – dicsérte a spanyolt.

A szép szavakból jutott a királykategóriába üstökösként berobbanó Max Verstappennek is. „Ő fenomenális. Történelmi szempontból is. Tavaly olyan helyzetben volt, melyben több kockázatot is vállalhatott, hiszen nem volt harcban a bajnoki címért, ezért megpróbált minden lehetőséget kihasználni. És sokszor kihasználta őket. Nem vagyok egy érzelgős srác, de amikor Barcelonában nyert, beleképzeltem magam a helyébe, és éreztem, hogy ez történelmi esemény F1-es szempontból. Elgondolkodtam azon, hogyan csinálta meg, és mennyi idő alatt. Hogy mennyire érett versenyző is valójában” – fogalmazott.

Az új pályák is szóba kerültek, Baku kapcsán pedig kijelentette, szívesen próbára tenné tudását a soron következő megmérettetés helyszínén. A versenynaptárat viszont nem bővítené. „A bakui pályát csak TV-ben láttam. Ez egy érdekes utcai pálya, szóval eléggé kicsi a hibahatár. Szeretem az ilyen helyszíneket, szóval szívesen versenyeznék rajta. Rajongói szempontból az ember mindig több futamot akar, de a résztvevőiből már a határon vagyunk. És nemcsak a pilótákról van most szó, hanem a csapatokról is. A költségek nagyon magasak” – mutatott rá.

Fernando Alonso (Renault) és Robert Kubica (BMW) 2008-ban (Fotó: Batchelor / xpb.cc) Fernando Alonso (Renault) és Robert Kubica (BMW) 2008-ban (Fotó: Batchelor / xpb.cc)

Kapcsolódó tartalom

F1 Hírek
Kubica: Van egy tervem!