A Porsche érdeklődést mutat a jövő F1-es motorja iránt

A Porsche is aktívan bekapcsolódik a 2021-es új motorszabályokról szóló tárgyalásokba. Hosszabb távon motorbeszállítóként válhat vonzóvá számukra az F1?

Prosche (Fotó: XPB) Prosche (Fotó: XPB)



A gyártóknak év végéig kell megalkotniuk a 2021-től érvényes új motorformulát. A folyamatból nemcsak az aktuális résztvevők veszik ki a részüket, márciusi első csúcstalálkozójukon független gyártók mellett a Volkswagen megbízásából a Lamborghini vezére, Stefano Domenicali is jelen volt.

Úgy tudni, a német anyavállalat a soron következő ülésre már egy másik márkájának képviselőjét küldi el, a Porschéét. A német Motorsport-Total úgy értesült, hogy Andreas Seidl, a Porsche LMP1-es csapatfőnöke utazik el az ezen a héten esedékes megbeszélésre. Domenicalihoz hasonlóan ő is jártas az F1 világában, mivel korábban a BMW mérnöke volt.

„Mi is tagjai vagyunk a gyártók bizottságának, minket is meghívtak, hogy  – mint mindenki más – tanácsokat adjunk a jövőbeli Forma–1-es motorszabály kapcsán. Elfogadtuk ezt a meghívást, mert szeretnénk képben lenni az aktuális folyamatokról és tervekről, és legfőképpen szeretnénk mi is ötleteket adni” – erősítette meg Fritz Enzinger, a Porsche LMP1-es projektjének vezetője.

Mindez továbbra sem jelenti azt, hogy a Porsche vagy a Volkswagen az F1-es szerepvállalását készíti elő, beszédes viszont az érdeklődésük, és hogy szeretnék kivenni a részüket az új szabályok megalkotásából. Amennyiben a kitűzött célokat sikerül megvalósítani, az eredmény egy megfizethető, a hibridtechnológia révén a nagy gyártókat is érdeklő, de az újonnan érkező beszállítókat nem elriasztó motorformula lesz, amely nemcsak független résztvevőket (Cosworth, Ilmor), de akár a Porschét is a királykategóriába csábíthatja.

Vasárnap a Porsche újra nyert Le Mans-ban (Fotó: XPB) Vasárnap a Porsche újra nyert Le Mans-ban (Fotó: XPB)



A Porschét korábban a Renault-val hadban álló Red Bull potenciális megoldásaként is emlegették. Az osztrákok évek óta hangoztatják, szükség lenne egy beszállítóra, amely a többi gyártótól függetlenül versenyképes erőforrást biztosítana a gyári támogatást nem élvezők számára. Az idézett német lap szerint a Porsche nemcsak nekik, de a Hondától menekülni vágyó McLarennek is alternatíva lehetne. Nekik még közös múltjuk is van az F1-ben, az 1980-as évek közepéről.

A Porsche a mögöttünk hagyott hétvégén sorozatban harmadszor lett a Le Mans-i 24 órás verseny győztese. A WEC-sorozatba való visszatérésük igazi sikersztori, ám miközben e projektre több mint 200 millió eurót költenek el, marketingszempontból ezért jóval kevesebbet kapnak, mint a kirakatsorozatban, az F1-ben kapnának.

A Volkswagennél már sokszor jelezték, jelen körülmények között nem szerepel a terveik között az F1, ám amennyiben a feltételrendszer nekik kedvezően alakul, talán hasznosabban tudnák elkölteni a pénzüket itt, mint a megbízhatósági világbajnokságban. Ha pedig nem gyári csapatként, hanem csak motorbeszállítóként szállnának be, a mérlegük is könnyebben egyensúlyban tartható.