Imola közelebb a visszatéréshez?

Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting megvizsgálta a helyszínt, Imola megkapta a Forma–1-es futamrendezéshez szükséges engedélyt, vagyis a klasszikus helyszín ismét tett egy lépést a visszatérés felé.

Az eddigi utolsó imolai futam rajtja - 2006 (Fotó: crashPA / xpb.cc) Az eddigi utolsó imolai futam rajtja - 2006 (Fotó: crashPA / xpb.cc)



Noha 2006 óta nem rendeztek rajta királykategóriás versenyt, az imolai pálya még mindig komoly népszerűségnek örvend a szurkolók körében: a különböző felméréseken rendre ott van azok között a helyszínek között, melyek visszatérését a többség örömmel fogadná. A legnagyobb esély erre tavaly nyílt, amikor a pálya vezetői harcba szálltak az Olasz Nagydíj megszerzéséért.

Miközben Monza sorsa bizonytalan volt, ők több alkalommal is tárgyaltak Bernie Ecclestone-nal, sőt még arra is hajlandóak lettek volna, hogy jogi útra tereljék a futam elhódításáért zajló „vitát”. Monza végül megkapta új szerződését, az Imola visszatérése körüli hírek pedig elcsendesedtek.

Az ügy azonban nem tűnik teljesen „halottnak”, a Gazzetta dello Sport ugyanis megtudta, a klasszikus versenypálya megkapta a Forma–1-es futamrendezéshez szükséges engedélyt, miután Charlie Whiting elvégezte az ilyenkor szokásos vizsgálatokat, és mindent rendben talált. Később a pályát üzemeltető cég első embere, Uberto Selvatico Estense is elmondta, immáron vendégül láthatják a legmagasabb szintű bajnokságokat is.

Persze ez önmagában még nem jelent egyet azzal, hogy Imola visszatér a Forma–1-es körforgásba, az elmúlt időszak történései alapján azonban úgy tűnik, a vezetőség szeretné megnyerni a királykategóriát. Ügyüket a szériában idén végbemenő tulajdonosváltás is segítheti, a Liberty Media által tervezett módosítások ugyanis a kezükre játszhatnak.

Az amerikai cég vezetői többször elhintették már, a jövőben felduzzasztják a versenynaptárat (gyakran hallani egy 25 futamos menetrendről is, ami adott esetben már a következő években is valósággá válhat), egy engedéllyel rendelkező helyszín pedig jó eséllyel pályázhat egy helyre. Ráadásul a Liberty a klasszikus helyszíneket is előnyben szeretné részesíteni, kiemelték ugyanis, hogy ezek hozzátartoznak az F1 örökségéhez, amit ők fontosnak tartanak.

2006, Imola - Fernando Alonso hiába próbál fogást találni Michael Schumacheren... 2006, Imola - Fernando Alonso hiába próbál fogást találni Michael Schumacheren...