Jöhet az első triplahétvége – íme, a 2018-as versenynaptár!

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a megszokottnál korábban, jóval a nyári pihenő előtt kiadta a következő szezon versenynaptárának első verzióját. A csapatok kemény évre készülhetnek: 2018-ban a tervek szerint jön minden idők első triplahétvégéje!

A Monacói Nagydíj rajtja (Fotó: XPB) A Monacói Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)



Az eőző években megszokhattuk, hogy az első naptártervek csak ősszel szivárognak ki, és az FIA is a szezon utolsó harmadában adja ki a hivatalos verziót. Idén sokkal korábban megérkezett az első tervezet a 2018-as menetrendről, ami bár alapjaiban szinte megegyezik az ideivel (a sorrend és az időpont is), néhány változást azért felfedezhetünk rajta.

A legszembetűnőbb a Forma–1 történetének első tripla hétvégéje! Abban az esetben, ha minden a terv szerint alakul a francia, az osztrák és a brit futamot 2018-ban pihenő nélkül bonyolítják majd le. Ez a lépés feltehetően megosztja majd a közvéleményt, a csapatok ugyanis már az előző években is panaszkodtak a túlterhelésre a duplahétvégék miatt, nem lenne tehát meglepő, ha egyeseknek a tripla is szemet szúrna (a legtöbb szakíró már most felháborodottan fogadta a hírt).

Persze a terv még változhat, az viszont biztos, hogy Franciaország mellett Németország is visszatér a naptárba. A futamnak Hockenheim ad majd otthont, ahol a sokat emlegetett triplahétvége után bőgnek majd fel a motorok. Ezt a viadalt követi hazánk versenye, amit az idei évhez hasonlóan ismét július utolsó hétvégéjén rendeznek majd.

Feltűnő még az Azeri Nagydíj időpontváltozása is: Baku a szezon közepéről az év elejére kerül, 2018-ban ugyanis a bahreini viadal után és a spanyol futam előtt rendezik majd a versenyt, ami tulajdonképpen megkapta az orosz hétvége helyét. Szocsi ugyanis visszakerült a szezon harmadik harmadába (ezt a hírek szerint maguk a szervezők kérték az F1 vezetőitől): jövőre ismét szeptemberben rendezik az orosz futamot a szingapúri után és a japán előtt.

Az eredeti listán két futam neve mellé is csillag került, jelezvén, hogy a kereskedelmi jogok birtokosai még tárgyalnak a szervezőkkel, vagyis ezek az időpontok (és szélsőséges esetben a futamok) még nem tekinthetők véglegesnek. Persze ezekben az esetekben sokszor egyszerű formaságokról van szó a véglegesítés előtt. A szóban forgó versenyhétvégék a kínai és a szingapúri.

Malajzia viszont már biztosan hiányozni fog a menetrendből, a szervezők ugyanis hosszas tárgyalások után úgy döntöttek, nem hosszabbítják meg a verseny szerződését, mivel az elmúlt években csökkent a nézőszám. Azt egyelőre nem tudni, hogy a helyszín hosszabb időre (esetleg örökre) búcsúzik-e, az illetékesek ugyanis kijelentették, ha jobbá válik a versenyzés a Forma–1-ben (sokszor panaszkodtak a kiszámítható erőviszonyokra), akkor ismét szívesen vendégül látják a kategóriát.

A 2018-as versenynaptár:

március 25. – Ausztrália (Melbourne)

április 8. – Kína (Sanghaj)

április 15. – Bahrein (Szahír)

április 29. – Azerbajdzsán (Baku)

május 13. – Spanyolország (Barcelona)

május 27. – Monaco (Monaco)

június 10. – Kanada (Montreal)

június 24. – Franciaország (Le Castellet)

július 1. – Ausztria (Spielberg)

július 8. – Nagy-Britannia (Silverstone)

július 22. – Németország (Hockenheim)

július 29. – MAGYARORSZÁG (BUDAPEST)

augusztus 26. – Belgium (Spa-Francorchamps)

szeptember 2. – Olaszország (Monza)

szeptember 16. – Szingapúr (Szingapúr)

szeptember 30. – Oroszország (Szocsi)

október 7. – Japán (Szuzuka)

október 21. – Egyesült Államok (Austin)

október 28. – Mexikó (Mexikóváros)

november 11. – Brazília (Sao Paulo)

november 25. – Abu-Dzabi (Jasz Marina)