Musorujsag
Élő Eredmények

Alonso: A többiek meglepődnek, hogy nekünk ez a lassú a gyorskörünk

Sky Sports, Auto Motor und Sport
Hogy mi köze Daniel Ricciardo feltartásának a Honda idei vergődéséhez? Fernando Alonso megtalálta az összefüggést!
Fernando Alonso (Fotó: XPB) Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Bármennyire is pocsék a McLaren-Honda idei szezonja, Fernando Alonsóval most először esett meg, hogy képtelen volt túljutni az időmérő edzés Q1-es szakaszán. A kétszeri motorcseréje miatt 40 rajthellyel hátrasorolt spanyol szempontjából persze sokat nem számít, hogy a 16. helyen most is csak 17 ezredmásodperc választotta el őt a következő körtől, várhatóan így is az utolsó rajtkocka marad neki.

Egy hagyományőrző dühös Alons-rádiózásból azért e rövid idő alatt is kijutott: az edzésrész közepén nagy kiáltás kíséretében most kivételesen nem a Hondára panaszkodott, hanem azt nehezményezte, hogy a nem gyorskörön lévő Daniel Ricciardóval kellett csatába bonyolódnia egyik próbálkozása elején.

A leintés után aztán nem hazudtolta meg önmagát: ezt az esetet is a Honda ellen tudta fordítani… „Daniellel semmi sem történt. Ugyanaz volt, ami tegnap is egyszer Maxszal (Verstappen). Nem tudták igazán, hogy mit csinálunk, mert annyira lassúak vagyunk, hogy talán úgy gondolták, a boxba tartunk, vagy lassú körön vagyunk. Valójában csak ilyen a tempónk, amikor nekikezdünk a gyorskörnek. Ez van” – mondta mosolyogva a Sky Sportsnak.

A motorpartner szempontjából gyilkos az a mosoly. „Egy kicsit talán meglepődtek, ezért megelőztek az első kanyarban. Én meg visszaelőztem őket a kettesben, de ma és tegnap is időt vesztettem ezzel. De semmi jelentősége nem volt, hiszen a legelején történt, amikor a gumik még hidegek. A legjobb körünket pedig az etap végén futottuk mindketten. Sajnálom, ha megzavartam őket a sebességünkkel, de így megy ez” – kért még elnézést is az ausztráltól.

Ami a 40 rajthelyes hátrasorolást illeti, a helyzet egyébként nem olyan drámai, mint amilyennek tűnik. Miután a büntetés mindenképpen elkerülhetetlen volt, a Honda ezt a hétvégét amolyan tesztnek tekinti, s ezért is cserélt ennyiszer. Alonso pénteken kipróbálta a legújabb fejlesztésű, úgynevezett 3. specifikációjú motorjukat. „Nehéz összehasonlítani. Eddig nem éreztem semmilyen teljesítményjavulást, de ez a pálya eléggé igénybe veszi a motorokat” – alkotott véleményt Alonso az új erőforrásról.

Fernando Alonso (Fotó: XPB) Fernando Alonso (Fotó: XPB)

A Honda ezzel szemben nem volt elégedetlen annak teljesítményével, és még csak műszaki probléma sem lépett fel. Hogy miért cserélték akkor ki még egy újra szombaton? Az idei szabályok értelmében ezzel nem lehet növelni a rendelkezésre álló motorflottát, hiszen a pénteken kivett erőforrást Alonso csakis egy újabb büntetés fejében használhatja egy újabb hétvégén. A magyarázatot más jelenti: a Honda egyszerűen a pályán is tesztelni akarta fejlesztéseit, s a pénteki próba lehetőséget biztosított számukra, hogy bejáratott motort küldjenek vissza Tokióba, s alaposan kielemezzék azt, összevessék a valóságot a próbapadon tapasztaltakkal.

Akárhogy is, aligha a bakui lesz az utolsó idei büntetésük, ettől a hétvégétől pedig már úgysem remélnek sokat. Alonso persze tudja, a szerencse akár még itt is melléjük állhat. „Tudtuk, hogy nehéz hétvégénk lesz itt. Eddig egyik alkalommal sem kerültünk a legjobb tízbe, és gyanítom, hogy holnap is nehéz dolgunk lesz. Az edzéseken viszont sok balesetet láttunk, sok minden történhet ezen a pályán, nekünk csak összeszedettnek és koncentráltnak kell lennünk, és elkerülni a falakat. Remélhetőleg így elérhetünk egy jó eredményt” – tekintett előre (erőltetett?) optimizmussal.

Stoffel Vandoorne eközben a 19., utolsó helyen zárta az időmérőt, ám várhatóan még úgy is Alonso elől fog rajtolni, hogy időközben 30 rajthelyes büntetéséhez hozzácsaptak még 5 helyet váltócseréje miatt. Csapattársa is új váltót kapott, ám miután két hete kiesett, nála ez most büntetlen csere volt.

További tartalmak