Musorujsag
Élő Eredmények

Megakadt az eddig hibátlan gépezet – most Vettel hullámvölgyben?

RTL, Sky Sports
Kevés kör, sok kicsúszás, régi motor és az idénye eddigi legrosszabb időmérője – Sebastian Vettel okkal volt csalódott szombat délután.
Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Kanadából úgy indult haza, hogy abban bízott, balszerencsés versenyét újra egy szerencsésebb követi, ám Sebastian Vettel azeri hétvégéje eddig hasonlóan pechesen alakult, mint Montreal. A tények: a német versenyző 1,3 másodperces hátránnyal csak a 4. rajtkockát szerezte meg Bakuban, Monaco után idén másodszor kapott ki Kimi Räikkönentől, Bahrein után másodszor maradt le az első rajtsorból, és először nincs ott a top 3-ban.

A magyarázat az idei leggyengébb kvalifikációjára ennél már összetettebb. Vettel pénteken egész nap csak csúszkált, a szombati harmadik szabadedzésen pedig hidraulikai problémája miatt csak 7 kört tudott teljesíteni, ami visszavetette őt a felkészülésben. A Ferrari szerelőinek az időmérő előtt motort kellett cserélniük autójában. Ezt 2 órán belül végre is hajtották, és 35 perccel a rajt előtt már felbőgött a motorja, tehát annyira kapkodósan nem indult a Q1-e.

Csakhogy miután a pontos hibaforrást nem sikerült megtalálni, a csapat az idei első V6-osát építette autójába. Azt, amit a barcelonai hétvége időmérője előtt is beszereltek egy hasonló hiba miatt, és azt, amely motor már öt versenyhétvégéjén nagyjából 3500 kilométert teljesített.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Vettel nem erősítette meg a feltételezést, miszerint ez az erőforrás gyengébb a 2-es számúnál, ám a német RTL-nek adott kitérő válasza mégis ezt sugallta. „Ez a régi motor, nem az új, szóval… Vissza kellett építenünk az autóba a probléma miatt” – felelte a teljesítménykülönbséget firtató kérdésre.

„A délelőtt nem segített, de ez nem mentség” – tette hozzá a Sky Sportsnak. „Nem tettem meg elég kört, a végén pedig magamra maradtam, nem volt szélárnyékom sem. De mint mondtam, nem vagyok nagy rajongója a kifogásoknak. Mehetett volna jobban is, de a harmadik hely lett volna a maximum.”

Vettel igencsak mérgesnek tűnt, de amikor ezt fölvetették neki, ő pontosított. „Nem vagyok mérges, csak nem vagyok elégedett. A végén kicsit bizonytalankodtunk, hogy mi lenne a legjobb stratégia a gumikkal, és nem volt ideális a helyzet. A lámpa pirosra váltott, a várakozás közben a gumik visszahűlnek. Az utolsó próbálkozásom nem volt ideális, talán lehetett volna jobb is.”

Vettel a Q3-ban elkövetett egy hibát is, s az időmérőn ismét többször láthattuk őt a pálya szélén, ami arra utalt, továbbra is nehezen találja a ritmust. „Tegnap ez azért rosszabb volt, akkor többet voltam a pálya mellett…” – jegyezte meg mosolyogva. „Az ember egyszerűen próbál a lehető legkésőbb fékezni, a legnagyobb tempót átvinni a kanyaron, de eljön egy pont, amikor érzed, hogy ez már nem fog menni, amikor állva marad a kerék. Ilyenkor azonnal döntést kell hoznod, és túl nagy a rizikója annak, hogy végül nem tudod bevenni a kanyart.”

Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

A bajnokság szempontjából nem jön jól neki, hogy Lewis Hamilton Kanada után ismét jó formában van, s a rajtrács élén áll, ám a pénteki hosszú etapok azt mutatták, a Ferrari számára még koránt sincs minden veszve. A vörös autóknál hosszabb távon senki sem volt gyorsabb péntek délután – sem a szuperlágy, sem a lágy keveréken.

„Azt nem tudom, hogy a többiek mit csináltak, de mi egészen gyorsak voltunk, az autó jó volt. Egy körön egy kicsit nehezen ment a gumik megfelelő felmelegítése. Nem akarom, hogy ez kifogásnak hangozzon, de a piros zászló nélkül szerintem most egy kicsit elégedettebb lennék” – összegzett Vettel.

További tartalmak