Magyarázatot adott a Ferrari gumihibáira a Pirelli

Magyarázattal szolgált a Pirelli Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen, a Brit Nagydíj utolsó köreiben történt gumihibákra.

Sebastian Vettel defektje (Fotó: Formula1/Twitter) Sebastian Vettel defektje (Fotó: Formula1/Twitter)



Pokoli véget ért a Ferrari számára a silverstone-i verseny: két körrel a leintés előtt Kimi Räikkönen, egy körrel később Sebastian Vettel bal első gumija mondta föl a szolgálatot, amivel a négyszeres világbajnok 3, finn kollégája 1 pozíciót veszített. A két meghibásodás nemcsak szinte egyszerre történt, de nagyon hasonló módon is: előbb hólyagosodásra panaszkodtak, majd megtörtént a baj.

Kimi Räikkönen elmondása szerint minden előjel nélkül. „Minden úgy ment, ahogyan kellett, a különbség rendben volt. Fogalmam sincs, mi történt két körrel a vége előtt. A hatos kanyar előtt, az alagút alatt a gumim nem szétrobbant, csak hirtelen részben levált” – magyarázta 2007 bajnoka. „Nem mentem rá semmire, minden normálisnak tűnt előtte, és szerencsére vissza tudtam jönni. Szenvedtem egy kicsit utána, mert a gumi lifegett, de sikerült megtartanom egy jó helyezést. Nagyon peches voltam, de bizonyos szempontból nagyon szerencsés is.”

A Pirelli azóta már elvégezte az első vizsgálatokat a meghibásodó gumikon, és megállapította, hogy valójában eltérő problémákról volt szó. Szóvivőjük elmondása szerint Räikkönennél egyszerűen levált a futófelület, anélkül, hogy a levegő kiszökött volna a gumiból. Vettel ezzel szemben valódi defektet kapott, ami a gumi elhasználódásának a következménye lehetett. Azt még nem derítették ki az olaszok, hogy a történteknek volt-e köze a német egy korábbi elfékezéséhez, melyet a Valtteri Bottas elleni védekezéskor mutatott be pár körrel korábban.

Sebastian Vettel hatalmas elfékezése, mely után 8 körrel ugyanezen abroncs szétrobbant (Fotó: Formula1/Twitter) Sebastian Vettel hatalmas elfékezése, mely után 8 körrel ugyanezen abroncs szétrobbant (Fotó: Formula1/Twitter)



A négyszeres világbajnok kiemelte, az utóbbi két versenyhétvégén az egész mezőnynek meggyűlt a baja a gumik hólyagosodásával. Ausztriában Valtteri Bottask kerekén is nagy csíkok keletkeztek, Silverstone-ban Lewis Hamilton is panaszkodott hasonlóra, miközben Max Verstappent a Red Bull azért hozta ki az utolsó előtti körben a boxba, hogy megakadályozza a Ferrarinál látott gumihibát.

Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója elárulta, Hamilton is folyamatosan tájékoztatta őket a gumik állapotáról, mert aggódtak egy kicsit. „Hólyagok keletkeztek, és ez okozott meleg pillanatokat számunkra. De nem tudtuk, hogy azokat valamilyen törmelék okozhatta-e a pályán. Furcsa volt, hogy három különböző autón is végzetes hólyagosodás keletkezett a végén. Amikor mindent kisajtolsz a gumikból, azok tönkremehetnek” – magyarázta az osztrák.

Pat Symonds, a Williams korábbi technikai igazgatója szintén azon az állásponton volt, hogy a gumik túlterhelése vezetett a hibákhoz. Kiemelte, miközben a Mercedesek fokozatosan lendültek bele a kiállásaik után, Vettelnek a Verstappen elleni csata miatt is muszáj volt teljes gázzal mennie már a kivezető körén. A tévés szakértő szerint ez meghatározó volt abban, hogy Vettel Ferrariján végül nem bírták az abroncsok.