A svájci lap tagadja a bojkottot

A svájci The Local tagadta, hogy köze lenne ahhoz a portálnak tulajdonított hírhez, miszerint hat arab ország kilátásba helyezte a Nemzetközi Labdarúgó Szövetségnél (FIFA) a 2022-es világbajnokság bojkottját.

"Nem a Local munkatársai írták, publikálták, illetve tették elérhetetlenné a cikket, így a honlap semmilyen helyreigazításra nem köteles" - nyilatkozta a társalapító James Savage, aki hozzátette: a cikk egy olyan internetes oldalon jelent meg, amely csak hasonlít a Local honlapjához.

Az anyagban Gianni Infantino FIFA-elnök arról "nyilatkozott", hogy Szaúd-Arábia, Jemen, Mauritius, az Egyesült Arab Emírségek, Bahrein és Egyiptom közösen levelet írt a szövetségnek, amiben a FIFA Kódex 85. cikkére hivatkozva kérték, hogy az öböl-menti válság miatt ne Katar adjon otthont a vb-nek. Ellenkező esetben a hat arab ország bojkottal fenyegetőzött.

Forrnak az indulatok a quatari vb körül (Fotó: EPA/WALTER BIERI)



A FIFA utóbb közölte, hogy Infantino soha nem kapott ilyen tartalmú levelet, és a témában soha nem adott nyilatkozatot.

Június elején nyolc ország, Szaúd-Arábia, az Egyesült Arab Emírségek, Bahrein, Egyiptom, Líbia, Jemen, Mauritius és a Maldív-szigetek jelentette be, hogy megszakítja diplomáciai kapcsolatait Katarral. Arra hivatkoztak, hogy Doha terroristákat támogat, és beavatkozik a belügyeikbe. Közülük több állam további intézkedésként megszakította a tengeri és a légi közlekedést is Katarral, egyúttal kiutasították az öböl nyugati felén fekvő ország diplomatáit és állampolgárait is.

EGY HOSSZAL MINDENKI ELŐTT: EXTRA TARTALMAK A VIZES VB ALATT AZ M4 SPORT MOBILALKALMAZÁSBAN. TÖLTSE LE VAGY FRISSÍTSEN!