Musorujsag
Élő Eredmények

Räikkönen nem kérte, hogy állítsák félre Vettelt

Räikkönen nem kérte, hogy állítsák félre Vettelt

FIA, Sky Sports
Nem várta el Kimi Räikkönen a Ferraritól, hogy félreállítsa előle Sebastian Vettelt, és azt sem veti a csapat szemére, hogy a stratégiájával tartották csapattársa mögött.

Sebastian Vettel végigküzdötte a Magyar Nagydíjat a kormánya elferdülése miatt, így esélye sem volt olyan tempót diktálni, amilyenre a szombati időmérő alapján képes lehetett. A helyzet Kimi Räikkönent is rosszul érintette, aki úgy 20 kör után fokozatosan utolérte csapattársát, majd a kiállásokat követően szorítóba került, mivel a két Mercedes is felzárkózott rájuk.

Räikkönen a rádióban többször is jelezte csapatának, hogy Vettel erősen visszafogja a tempóját, és ennél többre is képes lenne. Amikor a futam után erről kérdezték, ugyanakkor határozottan cáfolta, hogy az elengedését kérte volna. „Én nem mondtam olyat, hogy engedjenek el, csak annyit, hogy gyorsabb vagyok. Az autóm nagyon jó volt egész nap, és nem szerettem volna rossz indokok miatt elveszíteni a második helyet” – indokolta futam alatti szavait.

„Az autó még a másik mögött is jó volt. Mindössze egyetlen tiszta köröm volt, a kiállás előtt, és akkor nagyszerűen ment, sokkal gyorsabb voltam, mint előtte. De ezen a pályán nehéz előzni, és nem igazán tudtam kihasználni a gyorsaságomat ma. De a tükörbe kell néznem, mert ha az időmérőn nem követem el azt a hibát, ez most egy teljesen másfajta történet lett volna” – gyakorolt önkritikát.

Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Ami az általa említett egyetlen tiszta kört illeti, abból valójában több is lehetett volna belőle, ha a Ferrari nem dönt úgy, hogy Vettel után azonnal kerékcserére hívja őt. A kiállás után ő maga is jelezte, szívesebben maradt volna kint, ám a Scuderiának nyilvánvalóan nehezére esett feladni a bajnokságban jobban álló Vettel vezető pozícióját.

„Tovább is kint maradhattam volna. Nyilván megvolt az oka annak, hogy nem így lett, talán a Mercedes korábban állt ki, és friss gumikat kaptak” – mondta a taktikájáról. „Nem tudtam, hogy mi történik mögöttem. A Mercedes előbb állt ki, Valtteri pedig sokkal gyorsabb lett a friss gumikon, ezért arra kértek, álljak ki. Abban a körben jó tempót mentem, ezért tovább szerettem volna kint maradni, de meg kell bíznom a csapatban, hiszen ők látják a teljes képet.”

Vettel maga is elismerte, ezen a napon ő volt a lassabb ferraris. „Időnként láttam, hogy Kimi közelebb jött, és egy ponton túl megkérdezték tőlem, hogy mennyivel tudnék még gyorsabban menni. Tudtam, hogy Kimit kényelmetlen helyzetbe hozom, mert sokkal gyorsabb volt. Tudtam, hogy nem voltam túl gyors, és nem volt egy jó helyzet.”

Räikkönen utólag viszont azt mondta, nem félt igazán a Mercedesektől. „A Mercedesek közelítettek, és ilyenkor elég borzalmas helyzetbe kerülsz, mert elég egy rossz kigyorsítás az utolsó kanyarban, a mögötted haladó máris nyomja a DRS-t, és elkap. De talán csak egyszer álltam keresztbe ott.”

Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

„Nem aggódtam annyira. Beszéltem a csapattal a rádión, de nem aggódtam, mert az autóm jó volt, és a gumikkal sem volt gond. Kétszer hibáztam egy kicsit az utolsó előtti kanyarban, egyszer pedig túlságosan nyomtam az utolsó kanyarban. A lekörözéseknél volt, hogy visszaestem, de gyorsítottam, és el tudtam lépni az utolsó kanyarokban. Megtehettem, hogy lassítok a pálya elején, aztán gyorsítok a végén, és ez segített.”

És amiatt sem érzett frusztrációt, hogy Vettel feltartja őt. „Ő olyan gyorsan ment, amennyire csak tudott. Én azt akartam biztosítani, hogy meglegyen az első két hely. Végül sikerült, amivel elégedett voltam. Csak azzal lettem volna boldogabb, ha nem második, hanem első vagyok. De mindkét helyezés a csapaté lett.”

Végül kiemelte, bár úgy tűnhet, a Ferrarinál tilos az előzés, nagyon is szabad a verseny számukra, de tudatosan figyelnek egymásra. „Harcolhatunk egymással, csak kicsit több helyet kell hagynunk a másiknak, nem szabad belemenni olyasmibe, mint másokkal. A rajtunk nagyjából hasonló volt, de én előnyt tudtam kovácsolni a szélárnyékból, és később is fékeztem. De nem akartam kockáztatni a bajt az első kanyarban. Versenyzünk egymással, de sportszerűen. Onnantól pedig már túl sok mindent nem tudtam tenni.”

Borítókép: Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

További tartalmak