Musorujsag
Élő Eredmények

Red Bull: Ezzel a motorral ez a maximum!

Formula-1.com, Autosport
A Red Bullt és a Toro Rossót is a Renault erőforrásai tartják vissza, hiszen a franciák továbbra is elmaradnak az ellenfelektől – jelentette ki a bikások tanácsadója, Helmut Marko. Kollégája, Franz Tost is úgy érzi, a folytatásban hátrányba lesznek a motorok miatt.
Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)

A Renault komoly célokkal és egy továbbfejlesztett motorral vágott neki 2017-nek, ám miután nem tudták beérni a Mercedest és a Ferrarit, elhatározták, a szezont soraik rendezésére szánják, vagyis a nagyobb fejlesztések helyett kisebbekkel állnak elő, és lépésről lépésre szándékoznak közelebb kerülni a riválisokhoz. 2018-ban pedig már a sarkukban loholnának…

Addig azonban marad a jelenlegi helyzet, aminek talán a Red Bull örül legkevésbé, hiába fejlesztik ugyanis szorgosan versenyautójukat, ha az erőforrások miatt még mindig elmaradnak a két élcsapattól. Ezt pedig rendre a partner „orra alá is dörgölik”. Legutóbb a tanácsadó, Helmut Marko jelentette ki, hogy lemaradásuk elsősorban a motorokból fakad. „A harmadik helyezés nem jó a Red Bullnak, de ezzel az erőforrással ez a legtöbb” – mondta a Forma–1 hivatalos oldalának.

Renault (Fotó: XPB) Renault (Fotó: XPB)

Az osztrák a Toro Rosso helyzetét is hasonlónak látja (a Red Bull „testvércsapata” jelenleg hatodik a bajnokságban). „Azt terveztük, hogy ötödikek lesznek, ezt a helyezést viszont már eléggé nehéz lesz elérni. Magyarország nekünk kedvezett, de Belgiumtól kezdve a Mercedes-motoros autók fognak sziporkázni. Sok lehetőségünk volt az év elején, amit nem használtunk ki. Ütközések a pilóták között, mint például Silverstone-ban. Kár érte” – panaszkodott.

A második félévet nyitó Belga Nagydíj előtt a Toro Rosso első embere, Franz Tost is hasonlóan nyilatkozott. Ő úgy érzi, a következő futamok roppant küzdelmesek lesznek az istálló számára. „A közepesen gyors és a közepesen lassú kanyarokban jó az autónk. Arra számítok, hogy Szingapúrban, Amerikában és esetleg Japánban jók lehetünk” – kezdte.

„Belgium és Olaszország viszont problémás lesz, mert sok hosszú egyenes van a pályákon. Ezeken pedig mindenképpen szükségünk van a jó motorteljesítményre, ezen a téren pedig, ahogyan azt mindenki tudja, egy kissé le vagyunk maradva” – magyarázta a szakember, aki magának az istállónak a teljesítményével eddig meg van elégedve. Főleg annak fényében, hogy limitált költségvetésből dolgoznak, mégis tudták fejleszteni autójukat a szezon során.

Carlos Sainz (Fotó: XPB) Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak