Musorujsag
Élő Eredmények

Legalább a Ferraritól kapott egy jó hírt Vettel

Legalább a Ferraritól kapott egy jó hírt Vettel

Speedweek, Motorsport
Végre egy jó hírt is kapott a Szingapúri Nagydíjon kieső és Lewis Hamiltontól a bajnokságban alaposan leszakadó Sebastian Vettel.

Nulla pont Szingapúrban, 28 pont hátrány a bajnokságban – Sebastian Vettel számára a lehető legrosszabbul alakult a múlt hétvége. Ráadásul nem elég, hogy vasárnapi rajtot követő balesete miatt fel kellett adnia a versenyt, miután az autója bal oldaldoboza megsérült, még az is kétséges volt, keletkezett-e kár a 3-as számú motorjában.

Az olaj- és vízszivárgás miatt fennállt a veszélye a túlmelegedésnek és a maradandó károsodásnak, ám az olasz szakíró, Franco Nugnes most megnyugtató hírekről számolt be: a Ferrari első vizsgálatai megállapították, hogy a V6-os erőforrásnak nem esett baja, így az használható lesz egy további versenyen.

Mindez kulcsfontosságú azok után, hogy Vettelnek a hátralévő hat hétvégén legalább 29-cel több pontot kell gyűjtenie Lewis Hamiltonnál. A német eddig három belső égésű motort használt idén, a 4. várhatóan Malajziában debütál. Mivel egy-egy hajtóegységet nagyjából 5 futamra terveznek, a németnek még mindenképpen szüksége lesz korábbi verziókra is az év büntetés nélküli teljesítéséhez.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari) Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

A Mercedes már Spában bevetette idei 4. motorját, ám ők még tudnak taktikázni a korábbi egységekkel. Hamiltonék a kevésbé erőigényes Szingapúrban például a 3-as verziót használták, és állítólag azt sem maximális teljesítményen, hogy óvják a folytatásra. A Mercedes ezen motort Silverstone-ban vetette be először, azóta csak Magyarországon és Szingapúrban használta, tehát a hátralévő futamokon bizonyára még beépíti autóiba.

A két istálló helyzete között további különbséget jelent, hogy miközben a Mercedesnek nem kötelező betartania az új motorjával az FIA által Monzában szigorított olajfogyasztási limitet (1,2 helyett 0,9 liter/100 km), addig a Ferrari sepangi erőforrását már ehhez kell hangolni.

Így áll motorkomponensekkel a bajnokság két legfőbb esélyese:

Lewis Hamilton: 4 V6-os, 4 turbó, 4 MGU-H, 3 MGU-K, 3 energiatároló, 3 elektronika

Sebastian Vettel: 3 V6-os, 4 turbó, 3 MGU-H, 3 MGU-K, 3 energiatároló, 4 elektronika

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

További tartalmak