Musorujsag
Élő Eredmények

A Toro Rosso megkönnyebbült a Honda érkezésével

A Toro Rosso megkönnyebbült a Honda érkezésével

Motorsport
Valódi megkönnyebbülés a Toro Rosso számára az, hogy 2018-ban a Hondával dolgozhatnak, és a japánok technikai partnereként nem pedig egyszerű ügyfeleiként folytathatják Forma–1-es szerepvállalásukat – jelentette ki a csapat technikai igazgatója, James Key.

A Hondával való együttműködés értelmében a Red Bull második számú alakulata 2018-ban gyári támogatást kap, erre pedig az istálló fennállása óta egyetlenegyszer sem volt példa. Nem meglepő tehát, hogy nagyra tartott technikai igazgatójuk (a rendre ütőképes autókat tervező Keyt az elmúlt években több tehetősebb istállóval is szóba hozták) fontos lépésként jellemzi a váltást.

„Nagyon izgalmas ez a dolog” – nyilatkozta a Motorsportnak. „Igazi megkönnyebbülés, hiszen az ember mindig valami hasonlóra vágyik. Meg akarja tenni a következő lépést a csapatával, és ez eddig nem volt lehetséges. Ez hatalmas kihívás számunkra, és egyben óriási felelősség is. Nagyon jó, hogy egy beszállító helyett, most már egy partnerrel rendelkezünk. Beszélhetünk velük a teljes projektről és megvizsgálhatjuk, mi lehet a legjobb megoldás a nagy egészet nézve” – magyarázta.

Jó kérdés, hogyan tud majd a Toro Rosso együttműködni a Hondával, a McLarennel való partnerség három éve alatt ugyanis a felek közötti kommunikáció több alkalommal is problémásnak bizonyult a kultúrák közötti különbségek miatt. „Azt kell mondjam, tényleg nagyon jó a kommunikáció” – jelezte Key, hogy ők eddig jól boldogulnak az új partnerrel.

Honda (Fotó: XPB) Honda (Fotó: XPB)

„Nagyon gyorsak, hamar válaszolnak a kérdéseinkre és a kéréseinkre is. Rengeteg információ áll rendelkezésükre. Vagy azonnal kéznél van, vagy nagyon hamar megtalálják, ha szükséged van egy bizonyos adatra. Sok technikai jellegű megbeszélésünk volt már, ők pedig végig támogattak bennünket és remekül kommunikáltak” – dicsérte a Hondát a brit szakember.

A Toro Rosso eredetileg Renault-motorokkal versenyzett volna 2018-ban, a Hondával pedig csak az új autó tervezésének megkezdése után egyeztek meg, vagyis módosítani kellett az első elképzelésen. Key azonban elmondta, 2015 előtt sokkal rosszabb volt a helyzet, hiszen akkor egyéves Ferrari-motorokat kellett – szintén későn – az autóba építeni. „A csapaton belül sikerült kialakítanunk egyfajta rugalmasságot, hogy kezelni tudjuk a kései döntéseket, vagy váltásokat” – magyarázta.

„Az ember néha számít ezekre a lépésekre, néha nem. Korábban volt már részünk hasonlóban, és roppan proaktívvá váltunk a tervezést illetően. A lehető leghamarabb elkezdünk gondolkodni egy bizonyos felvetésen. Amint valami szóba kerül, a háttérben elkezdjük kidolgozni a forgatókönyvet. 2015 előtt később jött az egyezség. Most is sokat kell dolgozni, de ez könnyebb” – mondta.

Pierre Gasly (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)
Borítókép: Danyiil Kvjat (Fotó: XPB)

További tartalmak