Musorujsag
Élő Eredmények

Austini büntetésözön, 1. felvonás – kit mennyivel?

Austini büntetésözön, 1. felvonás – kit mennyivel?

FIA, Autosport
Büntetések özönével indult az austini hétvége. Három versenyző már tudja, hány rajthellyel sorolják hátra vasárnap, de szombaton Max Verstappen is csatlakozik hozzájuk.

Egyelőre 50 rajthelynél tartunk, de nem fogunk megállni ennyinél. Ahogyan az már csütörtökön kiderült, a Renault és a Honda is új motorral érkezett az Amerikai Nagydíj helyszínére, amiket csak büntetések árán tudnak élesben is bevetni.

A sort Stoffel Vandoorne nyitotta, aki a 8. V6-os erőforrásáért 5 rajthelyet kap. Az előzetes hírekkel ellentétben úgy tudni, mégsem a 4. motorspecifikációt használja a belga, csupán az apróbb módosításokat tartalmazó 3.8-as verziót.

A Renault-nál eközben jelentősebb fejlesztést vetnek be, már 2018 jegyében. „Ez nem pont az, amit 2018-ra tervezünk, de egy lépés abba az irányba. A belső égésű motoron változtattunk, és mind a megbízhatóság, mind a teljesítmény terén érezhető javulás várható” – magyarázta Cyril Abiteboul, a Renault vezére.

Nico Hulkenberg (Fotó: XPB) Nico Hulkenberg (Fotó: XPB)

Egyelőre három példány készült új motorjukból, melyet igazságosan osztanak szét csapataik között, azon versenyzők kapják őket, akiknél eleve szükség volt már a frissítésre.

Nico Hülkenberg a 6. MGU-H-ja, az 5. V6-osa és turbófeltöltője miatt összesen 20 rajthelyes büntetést kap. Brendon Hartley a 6. V6-os motorért és MGU-H-ért, valamint az 5. energiatárolóért és központi elektronikáért eközben 25 rajthelyes hátrasorolással indítja F1-es karrierjét.

Max Verstappennél pénteken egyelőre csak büntetést nem érő cseréket hajtott végre a Red Bull, ám előrebocsátották, szombaton sor kerül az újabb cserékre is. V6-os motorból mindenképpen megkapja az új fejlesztést, emellett legalább egy további új egységre lehet számítani, azaz minimum 15 rajthelyre. Az osztrákok remélik, a tehetségük ezt követően már büntetés nélkül vészeli át a hátralévő három hétvégét, miközben Daniel Ricciardóra Mexikóban vár még egy pozícióvesztés.

„Ezen a pályán legalább lehet előzni, így ez nem akkora probléma” – indokolta döntésüket Helmut Marko. „És még eshet is. Nem tudom pontosan, hogy miket cserélünk, ehhez meg kell várnunk a szombatot.”

Abiteboul reméli, az elért fejlődéssel kiengesztelhetik partnerüket. „Korábban folyt a vita arról, lesz-e fejlődés idén, vagy sem. Szocsiban érkezett az első fejlesztésünk, ami egész hatásos volt. Most egy újabb lépést teszünk. A szezon során kritikákat kaptunk, mondván, nem várható tőlünk előrelépés. Az emberek nem feltétlenül értik az erőforrás fejlesztésének összetettségét, de most megmutathatjuk, hogy képesek vagyunk csökkenteni a lemaradásunkat a szezon során. És ez önbizalmat ad nekünk és a többieknek is” – magyarázta Abiteboul.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek

A Red Bull győzni ment Austinba
A csapat ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo úgy érzi, ha minden összeáll, a Red Bull még szerezhet futamgyőzelmet a 2017-es szezonban. A soron következő Amerikai Nagydíjra például máris remek lehetőségként tekint.
Amerikai Nagydíj