Egyelőre 50 rajthelynél tartunk, de nem fogunk megállni ennyinél. Ahogyan az már csütörtökön kiderült, a Renault és a Honda is új motorral érkezett az Amerikai Nagydíj helyszínére, amiket csak büntetések árán tudnak élesben is bevetni.
A sort Stoffel Vandoorne nyitotta, aki a 8. V6-os erőforrásáért 5 rajthelyet kap. Az előzetes hírekkel ellentétben úgy tudni, mégsem a 4. motorspecifikációt használja a belga, csupán az apróbb módosításokat tartalmazó 3.8-as verziót.
A Renault-nál eközben jelentősebb fejlesztést vetnek be, már 2018 jegyében. „Ez nem pont az, amit 2018-ra tervezünk, de egy lépés abba az irányba. A belső égésű motoron változtattunk, és mind a megbízhatóság, mind a teljesítmény terén érezhető javulás várható” – magyarázta Cyril Abiteboul, a Renault vezére.
Egyelőre három példány készült új motorjukból, melyet igazságosan osztanak szét csapataik között, azon versenyzők kapják őket, akiknél eleve szükség volt már a frissítésre.
Nico Hülkenberg a 6. MGU-H-ja, az 5. V6-osa és turbófeltöltője miatt összesen 20 rajthelyes büntetést kap. Brendon Hartley a 6. V6-os motorért és MGU-H-ért, valamint az 5. energiatárolóért és központi elektronikáért eközben 25 rajthelyes hátrasorolással indítja F1-es karrierjét.
Max Verstappennél pénteken egyelőre csak büntetést nem érő cseréket hajtott végre a Red Bull, ám előrebocsátották, szombaton sor kerül az újabb cserékre is. V6-os motorból mindenképpen megkapja az új fejlesztést, emellett legalább egy további új egységre lehet számítani, azaz minimum 15 rajthelyre. Az osztrákok remélik, a tehetségük ezt követően már büntetés nélkül vészeli át a hátralévő három hétvégét, miközben Daniel Ricciardóra Mexikóban vár még egy pozícióvesztés.
„Ezen a pályán legalább lehet előzni, így ez nem akkora probléma” – indokolta döntésüket Helmut Marko. „És még eshet is. Nem tudom pontosan, hogy miket cserélünk, ehhez meg kell várnunk a szombatot.”
Abiteboul reméli, az elért fejlődéssel kiengesztelhetik partnerüket. „Korábban folyt a vita arról, lesz-e fejlődés idén, vagy sem. Szocsiban érkezett az első fejlesztésünk, ami egész hatásos volt. Most egy újabb lépést teszünk. A szezon során kritikákat kaptunk, mondván, nem várható tőlünk előrelépés. Az emberek nem feltétlenül értik az erőforrás fejlesztésének összetettségét, de most megmutathatjuk, hogy képesek vagyunk csökkenteni a lemaradásunkat a szezon során. És ez önbizalmat ad nekünk és a többieknek is” – magyarázta Abiteboul.