Saját utánpótlás csapata lesz a McLarennek a GP2-ben

Ismét saját utánpótlás csapata lesz a McLarennek a Forma–1 előszobájaként emlegetett GP2-sorozatban. A jövőben az ART készíti fel a wokingiak és a Honda juniorversenyzőit a Forma–1-re.

Jenson Button (Fotó: MTI/AP/Mark Baker) Jenson Button (Fotó: MTI/AP/Mark Baker)



Az elmúlt évek tapasztalatai alapján úgy tűnik, jól működik a McLaren utánpótlás-nevelő programja. Míg 2007-ben a már gokartos éveiben pártfogolt Lewis Hamilton robbant be a Forma–1 elitjébe, addig idén a 2013-as Renault Világszéria 3.5-ös bajnoka, Kevin Magnussen is debütálhat a királykategóriában. Woking ugyanakkor nem elégszik meg ennyivel: a jövőben saját GP2-es partnercsapatuk lesz, mely ifjú tehetségeik F1-es felkészítését segíti majd.

Az Autosport beszámolója szerint a McLaren már meg is egyezett az FIA elnökének fia, Nicolas Todt által irányított ART-csapattal, így a jövőben ezen alakulat a McLaren és a velük 2015-ben visszatérő Honda utánpótláscsapata lesz. Az együttműködés első lépéseként 2014-ben az ART a McLaren által pártfogolt belga Stoffel Vandoorne-t alkalmazza majd, aki tavaly Kevin Magnussen mögött lett második a Forma–Renault 3.5-ös kategóriában. A 21 esztendős versenyző emellett idén a McLaren hivatalos tartalékpilótája is lesz egyben.

„Nagyon komolyan veszem, hogy a McLaren-Mercedes tartalék versenyzője leszek, mivel nagyon élvezem, hogy nagydíjhétvégék során magam is betekintést nyerhetek a Forma–1 technikai hátterébe. Ami a versenyzést illeti, a GP2-es sorozat a Forma–1 előszobája, az ottani autók pedig rendkívül gyorsak és erősek. Az ART kiváló csapat, és nagyon hálás vagyok Nicolas Todtnak és Frederic Vasseurnek, az istálló két tulajdonosának ezért a nagyszerű lehetőségért” – kommentálta a McLaren bejelentését Vandoorne.

A belga mellett az ART egyébként egy a Honda által pártfogolt versenyzőt is alkalmaz majd 2014-ben: a 29 éves Izava Takuja a japán Super Formula (korábban Forma–Nippon) bajnokságból érkezik Európába – mégpedig azért, hogy megvalósítsa a McLaren leendő motorpartnerének távlati célját: a Speedweek korábban arról számolt be, hogy a Honda legkésőbb 2016-ban saját versenyzőt szeretne eljuttatni az F1-be. „Még sosem éreztem hasonló örömet. Hatalmas kihívás vár rám. Ez egy olyan projekt, amelyben mindenképpen sikeresnek kell lennem. Természetesen érzem magamon a nyomást, de biztos vagyok benne, hogy az elmúlt hat év szerzett tapasztalatai segítenek majd” – fogalmazott a japán versenyző.

A McLarennek egyébként korábban már a GP2 elődjében, a Forma–3000-ben is volt saját utánpótlás alakulata: 1999-ben Nick Heidfeld a West Competition – a McLarenével megegyező – színeiben nyerte meg a sorozatot, ám a német végül sosem lett a wokingi istálló versenyzője (köszönhetően annak, hogy a csapat Mika Häkkinen visszavonulása után Kimi Räikkönent választotta helyette.)

Az új autóját pénteken prezentáló alakulat a jelek szerint tehát valóban minden téren egy új korszak kezdetére készül, Hondával közös jövőjüket pedig tényleg hosszú távra tervezik. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy az istálló amolyan átmeneti évnek tekintené az idei, a Mercedes oldalán teljesítendő utolsó szezonját. „Az előttünk álló szezon a 20. és egyben utolsó évünk lesz a Mercedes-Benzzel – az együttműködésünk rendkívül gyümölcsöző volt. Ez az utolsó évünk velük, jelenleg csakis erre fókuszálunk. Ha a politikában azt szokás mondani, hogy egy hét hosszú idő, a Forma–1-ben egy év maga az örökkévalóság. Emiatt is gondolom úgy, hogy a McLaren jelenleg egy rendkívül izgalmas fejlődési szakaszban jár” – fogalmazott a csapat üzletvezetője, Jonathan Neale, egyértelműsítve, hogy a Honda egy évvel későbbi érkezése ellenére 2014-es szezonjuknak is nagy a tétje.