A Kimi Räikkönen Ferrarijába beülő Jules Bianchi bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i teszt második napján. A francia Danyiil Kvjatot és Kevin Magnussent előzte meg.

Jules Bianchi (Fotó: Moy / XPB Images)
Jules Bianchi kedden még egy Marussiát vezetett Silverstone-ban, ma viszont a Ferrariba ült át, miután a hétvégi Brit Nagydíjon nagyot bukó Kimi Räikkönen végül kihagyta a kétnapos kollektív tesztet. És végül az ő neve került a tabella élére, ahová a tesztnap utolsó órájának kezdetén ugrott. A Scuderia utánpótlásneveltje a délelőttöt élen záró Danyiil Kvjatot, valamint a McLaren újoncát, Kevin Magnussent előzte meg. A dánnál több kört senki sem teljesített ma.
Mögöttük a Sauber holland tartalékja, Giedo van der Garde következett, aki 84 kört teljesített a svájciak autójával – az utolsót viszont a falban zárta. Az edzés vége előtt húsz perccel van der Garde a második szektorban csúszott ki, s miután megsérült a gumifal, az edzésnap ezzel pár perccel korábban véget ért.
Ami a piros zászlós megszakításokat illeti, délután ez volt az egyetlen. délelőtt azonban négyszer is volt kényszerszünet. Két alkalommal a pályára került törmelék miatt, egyszer pedig Lewis Hamilton miatt. A brit már kora reggel kicsúszott a Brit Nagydíj pénteki szabadedzésén Felipe Massát is megtréfáló Stowe-kanyarban. Az angol emiatt a délelőtt folyamán csupán öt körig jutott. Délután 15 óra előtt aztán négyórás szünet után újra a pályán volt, s igyekezett bepótolni az elmaradt tesztidőt – hosszabb etapokat teljesített, végül 47 körig jutott, s csak 5. lett. A délelőtt negyedik megszakítása az utolsó óráig az élen álló Danyiil Kvjat nevéhez fűződött, akinek Toro Rossója a Hangar-egyenesben állt meg.
Hamilton mellett egy másik bajnok, Sebastian Vettel is hosszan várakozott a garázsában. A címvédő délután háromórás szünet után hajtott ki újra, időeredménye nem volt túl erős, csak a 9. helyre volt elég, de a megtett körök számával elégedett lehetett a német.
A nap egyik látványosságát a Lotus okozta, aki Charles Pickel pályára vitte a Pirelli 18 colos gumiját, melyet pár év múlva akár be is vezethetnek a Forma–1-ben. A francia versenyző délután aztán már egyéb, a következő évre szánt fejlesztéseket próbálgatott, jóllehet, mindössze 38 körig és a 10. helyig jutott, mivel gondok voltak autójával.
A legpechesebb a mai napon azonban Caterham és Rio Haryanto volt. Az eredeti tervek szerint a fiatal versenyző délután tehette volna próbára a zöld autót, ám miután a délelőtt folyamán Julian Leal egyetlen kört tudott csak megtenni a hőenergia-visszanyerő rendszer problémái miatt, a csapat változtatott a programján. Haryanto debütálása elmaradt, Leal pedig 16 óra után 51 körig jutott, s az utolsó helyen végzett.
A mai volt egyébként a 2014-es szezon utolsó valódi szezonközi tesztje. A csapatok legközelebb az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjat követő napokban gurulhatnak pályára. A bajnokság a jövő hétvégi Német Nagydíjjal folytatódik majd.
|
| Versenyző | Csapat | Idő | Kör | 1. | Jules Bianchi | Ferrari | 1:35,262 mp | 89 | 2. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:35,544 mp | 56 | 3. | Kevin Magnussen | McLaren | 1:35,593 mp | 91 | 4. | Giedo van der Garde | Sauber | 1:36,327 mp | 84 | 5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:36,680 mp | 47 | 6. | Valtteri Bottas | Williams | 1:37,193 mp | 40 | 7. | Max Chilton | Marussia | 1:37,359 mp | 77 | 8. | Daniel Juncadella | Force India | 1:37,449 mp | 52 | 9. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:39,410 mp | 76 | 10. | Charles Pic | Lotus | 1:41,906 mp | 38 | 11. | Julian Leal | Caterham | 1:42,635 mp | 51 |
|