Hivatalos: Hamilton a bokszból rajtol – fél autóját újjá kell építeni

A Mercedes hivatalosan is megerősítette, hogy Lewis Hamiltonnak a bokszutcából kell rajtolnia vasárnap, miután leégett autójának karosszériáját, motorját és váltóját is cserélniük kell. A mai hiba hosszabb távon is sokba kerülhet még az angolnak.

Lewis Hamilton (Fotó: Moy / XPB Images) Lewis Hamilton (Fotó: Moy / XPB Images)



 

Toto Wolff, a csapat sportigazgatója pedig Hamilton rajongóihoz is szólt. „Értjük és osztozunk Lewis Hamilton valamint a szurkolók frusztráltságában, megértjük hogy most letörtek, mert megbízhatósági gondok miatt veszített teret Nico Rosberggel szemben. Azt akarjuk, hogy két autónk küzdjön a pályán az utolsó versenyig, és hogy ne ilyen problémák döntsenek a bajnoki cím sorsáról. Ezért nagyon komolyan vesszük ezt, és felül kell kerekednünk a problémán.”A csapat vizsgálatai után máris eldőlt, Lewis Hamiltonnak a bokszutcából kell nekivágnia a vasárnapi Magyar Nagydíjnak. A bajnok tabella második helyezettjének autója az időmérő edzés Q1-es szakaszában kigyulladt, s a lángok olyan súlyos károkat okoztak benne, hogy szinte az egész hátsó részt ki kell cserélniük. „Új karosszéria, új motor és váltó Lewis Hamiltonnak a holnapi futamra” – írta a csapat, megerősítve ezzel a bokszból rajtolás hírét is.

A tüzet a benzinadagoló rendszer hibája okozta. „Az üzemanyag-átfolyásmérő hirtelen a megengedett száz kilogramm per óránál nagyobb értéket mért. Ennek ellenére Lewis még legjobb szektoridőt futott” – magyarázta az Auto Motor und Sportnak Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója. „Elsőre azt hittük, hogy a mérőműszerrel van gond. Aztán a benzinátfolyás hirtelen kétszázról százas értékre csökkent. Egyértelművé vált, hogy szivárgásról lehet szó.”

A kiszökő benzin okozta végül a tüzet is. „Rengeteg benzin ömlött ki. Valahol a magas nyomású pumpánál, a tankon kívül. Ez a V-motorban, az autó mélyén található. Emiatt komoly károkat is okozott” – mondta Lowe. Majd azt is kiemelte, hogy rengeteg dolog megsérült a kocsiban. „Az első felfüggesztésig szinte minden. Sokáig tartana megvárni a parc fermé nyitását, ki kell hoznunk onnan a kocsi, hogy az alapoktól kezdve újjáépíthessük azt és időben elkészüljünk vele” – utalt arra a szakember, hogy a büntetés elkerülhetetlen Hamilton számára.

A motorcsere egyébként hosszabb távon is komoly fejtörést okozhat a bajnoki címért harcban lévő Hamiltonnak. A versenyző idén eddig a megengedett ötből már négy motort, turbófeltöltőt, energiatárolót, MGU-K-t, és MGU-H-t használt. Márpedig amennyiben bármely elemből hatodikra is szüksége lesz, hátrasorolásos büntetéssel kell számolnia. „Később még meglátjuk, a mostani elemek közül melyeket lehet még használni” – mondta Lowe, aki egyébként elárulta, Hamilton most használt hajtóegysége Magyarországon teljesítette volna utolsó versenyét.

A csalódott Lewis Hamilton egyébként a kudarc után ma a megszokottnál korábban távozott a pályáról. Később azonban közösségi oldalán üzent: „Csapatként jobban kell teljesítenünk. De nem fogom föladni!” – írta.

Toto Wolff, a csapat sportigazgatója pedig Hamilton rajongóihoz is szólt. „Értjük és osztozunk Lewis Hamilton valamint a szurkolók frusztráltságában, megértjük hogy most letörtek, mert megbízhatósági gondok miatt veszített teret Nico Rosberggel szemben. Azt akarjuk, hogy két autónk küzdjön a pályán az utolsó versenyig, és hogy ne ilyen problémák döntsenek a bajnoki cím sorsáról. Ezért nagyon komolyan vesszük ezt, és felül kell kerekednünk a problémán.”