Éles bírálat a Mercedes vezetőségének: Rosszul kezelik a helyzetet?

A Mercedes a belgiumi ütközés kapcsán bizonyította, képtelen megfelelően kezelni Nico Rosberg és Lewis Hamilton házon belüli viszálykodását? A csapat vezetősége komoly kritikákat kapott a paddock szakértőitől.

Niki Lauda, Toto Wolff, Paddy Lowe (Fotó: Price / XPB Images) Niki Lauda, Toto Wolff, Paddy Lowe (Fotó: Price / XPB Images)



A Mercedes pénteken jelentette be, újabb csapatmegbeszélésük után úgy döntöttek, belgiumi ütközésük ellenére továbbra is hagyják szabadon versenyezni Nico Rosberget és Lewis Hamiltont, a németet ugyanakkor megbüntetik az okozott baleset miatt. Brit források szerint a bajnoki éllovasnak hat számjegyű összeget kell fizetnie (euróban) a csapatnak, melyet aztán jótékonysági célra fordítanak.

Az FIA korábbi elnöke, Max Mosley szerint a német istálló meglehetősen rosszul kezeli a helyzetet, s hibát követ el, amikor a nyilvánosság előtt vonja felelősségre a hibázót. „Ha úgy is döntöttek, büntetik Rosberget, azt nem kéne bejelenteniük. Ez olyan, mintha a nagy nyilvánosság előtt hibáztatnák őt. Ez nem valami helyes” – vélekedett a brit a Daily Mailnek. „A rendkívül tapasztalt versenyigazgató (Charlie Whiting) és a bírák úgy döntöttek, versenybalesetként kezelik az ügyet, és többnyire az is volt. Egy kis baleset komoly következményekkel. A többi a csapat dolga, amit zárt ajtók mögött intéznek. Számomra viszont szokatlan lépés, hogy mindezt nyilvánosságra hozzák. Személy szerint nem így csináltam volna.”

És ezzel Mosley nincs egyedül. A korábbi csapatfőnök, a Mercedes vezetőségét már a baleset kapcsán is élesen bíráló Eddie Jordan ezúttal sem kertelt. „Én a csapatot hibáztatom. Túl gyengék, nincs meg az irányítás. Két versenyző irányítja őket, akik olyanok, mint az elkényeztetett kölykök, és akik azt csinálják, amit csak akarnak” – fogalmazott a Daily Starnak az ír.

A McLaren korábbi versenyzője, John Watson szintén nem kímélte a csillagos márka vezérkarát. „A Mercedes vezetősége a Bolondos dallamokra emlékeztet. Lewis és Rosberg pont azt csinálják, amit minden rendkívül versenyképes versenyző tett eddig a múltban. A különbséget a csapatvezetés jelenti, valamint az, hogy nincs egy olyan tisztelt személyiségük, mint volt Ross Brawn a múlt évben. Ross már nincs ott, de szükség lenne egy hasonlóan erős, tapasztalt személyiségre, aki irányítása alatt tartaná a csapatot. És aki emlékeztetné a két versenyzőt, hogy miért is alkalmazzák őket. Ha nincs olyan személy, akit tisztelnek, az elmebetegek veszik át az irányítást az elmegyógyintézet felett – mert most ez a helyzet” – mondta Watson az Expressnek.

„Ami Spában történt, annak a következménye volt, hogy Lewis több alkalommal is leszorította a pályáról Rosberget korábban. Lewis aztán Magyarországon szembement a bokszfal utasításával, a Mercedes vezetése pedig semmit sem tanult ebből. Tavaly Malajziában, amikor Ross keményen ráparancsolt Nicóra, ne előzze meg Lewist, Rosberg betartotta az utasítást – még ha nem is értett egyet vele. Ha a Mercedes így folytatja, a végén Ricciardo ölébe löki a bajnoki címet. Tanulniuk kéne a történelemből. 1986-ban a Williams elbukta a címet, mivel hagyta versenyezni egymással Nigel Mansellt és Nelson Piquet-t” – utalt a drámai adelaide-i bajnoki fináléra, ahol Mansell defektje után végül Prostot koronázták bajnokká.

„Mintha A dilis trió (egy népszerű amerikai komikus társulat – a szerk.) irányítaná a csapatot. Niki egy hétvégi lovag. Csak jön és megy, ahogy neki tetszik, verbálisan lövöldöz, és még azt is megteheti, hogy közben végezze a tévés munkáját. Ha amikor a McLaren vagy a Ferrari versenyzője volt, tette volna ugyanazt, mint most a versenyzői, azonnal kirúgták volna. Toto Wolffot nem ismerem igazán, és nem is látom, mit csinál. Miért van ebben a pozícióban? Wolffnak támadt egy ötlete, hogy F1-es szereplő, de se tapasztalata, se tekintélye nincs, nem is kéne ebben a pozícióban lennie. Paddy pedig kiváló mérnök, de a technikai oldalról érkezett, és a felelőssége sosem fog túljutni egy adott ponton. A Mercedes sokat költött és dolgozott az előző két évben, hogy olyan helyzetbe kerüljön, amilyenben most van. De ha én lennék az elnökük és látnám, mi történik ott, behívnám a menedzsmentet, és megmondanám nekik, oldják meg a helyzetet, vagy távozzanak” – zárta gondolatát Watson, aki biztosra veszi, látjuk még ütközni idén Rosberget és Hamiltont.