A négyszeres világbajnok Sebastian Vettelnek nem kellett sokat várnia élete első ferraris futamgyőzelmére. A korábbi német világelső az ausztráliai harmadik helye után a szezon második versenyén, Malajziában máris felállhatott a dobogó legfelső fokára.
Vettel visszaverte a jobban rajtoló Nico Rosberg támadását a rajt után, majd a Marcus Ericsson kipördülése miatt beküldött biztonsági autós fázis alatt átvette a vezetést a vele ellentétben máris kereket cserélő Lewis Hamiltontól.
Versenye ezt követően egy egész futamon át tartó taktikai csatává változott az Ezüst Nyilakkal szemben. Segítségére voltak azok, aki vele együtt a pályán maradtak a biztonsági autó beküldését követően; a toro rossós Carlos Sainz különösen sokáig tartotta fel az új gumikon nyomuló Hamiltont.
Amikorra végül kitisztult a pálya az üldözői előtt, Vettel már közel 10 másodperces előnnyel gazdálkodhatott, ezt pedig fantasztikus versenyzéssel 14-re növelte a harmadik és egyben utolsó bokszkiállása előtt.
Mögötte Nico Rosberg Hamiltonétól eltérő gumistratégiával próbálta ellensúlyozni, hogy ő még jobban visszaesett a mezőnyben a verseny eleji kavarodás következtében, ám végül be kellett, hogy érje a bronzéremmel.
Az időmérős hibája miatt csupán a 11. rajtkockából induló Kimi Räikkönen már eleve kármentő 56 körnek nézett elébe a másik Ferrarival, ám arra vélhetően ő sem számított, hogy egy első körös bal hátsó defekt miatt valójában a legutolsó helyről kell majd megkezdenie a felzárkózást.
A finnt ugyanakkor nem lehetett eltántorítani, és Melbourne után újabb sallangmentes – és gyors – vezetéssel végül egészen a 4. pozícióig kapaszkodott vissza.
Jól kiemeli Vettel érdemeit, hogy rajta kívül a többi olyan versenyzőnek, aki a biztonsági autó alatt kint maradt, közel sem sikerült ilyen fényesre a futama – az említett Sainzt például néhány körrel a leintés előtt sikeresen megelőzte az eltérő stratégián futó fiatal csapattársa, Max Verstappen, aki így 17 évesen minden idők legfiatalabb Forma–1-es pontszerzőjévé is avanzsált egyben.
Tette mindezt azután, hogy egész délután fej-fej mellett harcolt, s végül győzedelmeskedett a nagycsapat pilótáival, Danyiil Kvjattal és Daniel Ricciardóval szemben – jóllehet az utolsó kerékcseréje előtt még kis is csúszott egy kicsit a bokszutca bejáratánál.
Kvjat a 9. helyen végzett, pedig amikor a force indiás Nico Hülkenberg félig a levegőbe röpítette, és kipörgette a Red Bullját a 2-es kanyarban vívott csatájuk közepette, még úgy nézett ki, hogy maga a 26-os rajtszámú versenygép sem marad majd egyben.
Az újonc Roberto Merhi sikeresen teljesítette a versenytávot a Manorral, miközben csapattársa, Will Stevens az autója üzemanyag-rendszerének továbbra is fennálló tegnapi problémái következtében rajthoz sem tudott állni.
Kiesett viszont a két McLaren-Honda, igaz, előtte mind Fernando Alonso, mind Jenson Button váratlanul jó csatákat vívott a középmezőnyben.
Győzelmével Vettel immár 40 egységgel rendelkezik a világbajnoki pontversenyben; két futamot követően mindösszesen 3 ponttal van lemaradva a listavezető Hamilton mögött.
A mezőny legközelebb két hét múlva, az április 12-ei hétvégén lép pályára a Kínai Nagydíj alkalmával.
A Maláj Nagydíj végeredménye |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|