Nagy volt a csend a mezőny legkisebb csapatának háza táján az elmúlt hónapokban: a vezetőséget leváltották, versenyzőik pedig egyelőre nincsenek 2016-ra. Most viszont mégis nagy bejelentéssel állt elő a brit istálló: szerződtették a Ferrari korábbi főtervezőjét, Nikolasz Tombaziszt!
A görög szakember nem akármilyen önéletrajzzal büszkélkedhet: 1992-ben a Benetton tehetségekkel teletűzdelt csapatánál kezdte Forma–1-es pályafutását. 1997-ben számos csapattársával (pl. Ross Brawn, Rory Byrne, Willem Toet) együtt a Ferrarihoz szerződött, ahol 2003-ig a bajnoki autók sorát tervező dél-afrikai Rory Byrne oldalán dolgozhatott. 2004-ben és 2005-ben rövid ideig dolgozott a McLarennél is – Wokingban már az autó tervezését felügyelő főrmérnök volt. 2006-ban aztán visszatért Maranellóba, ahol Byrne utódjaként főtervezőnek nevezték ki. Miután az általa megalkotott autókkal a csapat 2008 óta egyetlen bajnoki címet sem tudtak nyerni az olaszok, 2014 végén a nagy személycserék során Tombazisznak is mennie kellett Maranellóból – azóta nem vállalt szerepet a Forma–1-ben.
Mostanáig. A Manornál közvetlenül a technikai igazgatónak, John McQulliamnek jelent majd. „Örömmel jelentem be, hogy Nikolasz lett az új aerodinamikai vezetőnk. Hiszem, hogy szerződtetésével sikerül tovább erősítenünk a tehetséges tervezőcsapatunkat, amelynek az elmúlt években nem volt lehetőségük megmutatni, mire is képesek valójában” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán McQuilliam. „Biztosra veszem, hogy együtt az új Mercedes-motorral, a Williams váltójával és a partneri kapcsolatunkkal kiegészülve a megújult aerodinamikai részlegünk előrelépést hoz a tervezés és fejlesztés terén, és egy versenyképes autóval próbálhatjuk meg elérni a hosszabb távú céljainkat.”
Tombazisz kijelentette, hosszabb távra rendezkedik be a sereghajtónál, s szeretne hozzájárulni a csapat fölzárkóztatásához. „Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhatok a Manor F1-hez a fejlesztések ezen izgalmas szakaszában. A csapat meggyőző tervekkel rendelkezik, megfelelő beruházásokba kezdett, hogy elérhesse a célját a versenypályán. Nagyon várom már, hogy magam is részese lehessek ennek az utazásnak. A jelenlegi tervezőcsapat már eleve erős, alig várom, hogy egy ilyen remek csoporttal dolgozhassak együtt, és hogy kihasználhassuk a kínálkozó lehetőséget az előrelépésre a következő pár szezonban.”
A konstruktőri bajnokságban 2015-ben az utolsó helyen záró Manor 2016-ban Mercedes-erőforrásokra cseréli le egyéves Ferrari-V6-osait, amitől ugrásszerű előrelépést remélnek a vezetőik. Az elmúlt hónapokban komoly átalakítások mentek végbe a gárdánál, távozott John Booth csapatfőnök és Graeme Lowdon sportigazgató, valamint a pár hónapig tanácsadóként segítő Bob Bell is. Két ülésükre Will Stevens és Alexander Rossi pályázik a legnagyobb eséllyel, de korábban több versenyzőt is hírbe hoztak velük.