Hiába beszélt némi csúszásról az elnök Sergio Marchionne 2016-os projektjük kapcsán, a Ferrari az előzetes ütemtervnek megfelelően halad új autója fejlesztésével. Mindezt az is jelzi, hogy beszámolók szerint – az egyelőre még el nem nevezett – versenygépük már teljesítette is az FIA töréstesztjeit: bár az információ nem hivatalos, a Motorsport bizton állítja, hogy a 667-es kódjelű karosszéria már megkapta az engedélyt a szövetségtől az első téli tesztre.
A Scuderia minden téren kreatív és agresszív szemléletmóddal vágott bele az idei kocsi fejlesztésébe. Találgatások szerint az erőforrás és az aerodinamika terén is jelentős változásokra számíthatunk tőlük. Az egyik legszembetűnőbb újdonság az átalakított orrkúp lehet, amit a szabályok által engedett lehető legrövidebbre terveztek, hogy aerodinamikai szempontból mindent ki tudjanak hozni belőle – hasonló módon, mint a Mercedes.
A rövid orrkúp töréstesztje korábban több csapatnak is komoly nehézséget okozott: tavaly még a Red Bull is csak sokadszori nekifutásra teljesítette azt. A Ferrari emiatt is döntött úgy, hogy (a mezőnyből gyakorlatilag egyedüliként) a teljes 2015-ös évet a hosszú változattal teljesíti, ám James Allison technikai igazgató már akkor elárulta, a másik koncepcióval is folynak a párhuzamos kutatásaik. A Motorsport szerint még az sem kizárható, hogy a csapat pályától függően fogja variálni orrkúpjait 2016-ban.
Az idei Ferrari bemutatójának időpontja egyelőre nem hivatalos, olasz lapok szerint február 19-ére várható az online leleplezés. A csapat persze addig sem tétlenkedik: a múlt héten Sebastian Vettel egy 2014-es Ferrarival körözött Fioranóban, ahol adatokat gyűjtött a szimulátor fejlesztéséhez. A német e hét második felében újra pályára hajt majd házi pályájukon ugyanezen célból – addig viszont kedden még vár rá a Pirelli esős gumitesztje is Franciaországban, ahol hétfőn Kimi Räikkönen vezeti a 2015-ös autójukat.