Musorujsag
Élő Eredmények

A Red Bull ismét a kiszállással fenyegetőzik

Formula1.com
A Red Bull ismét átgondolja a királykategóriás szerepvállalást, ha a sportág nem változtat a jelenlegi motorszabályokon, és 2021 után nem érkezik egy független gyártó a sorozatba – figyelmeztette a Forma–1 irányítóit a bikások tanácsadója, Helmut Marko.
Red Bull (Fotó: Charniaux / XPB Images) Red Bull (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Bár az időpont még távolinak tűnik, a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői már elkezdték a tárgyalásokat a 2020 utáni motorszabályokról. Konkrétumok egyelőre nem hangzottak el, a felek azonban egyetértettek abban, hogy a jövő erőforrásainak a jelenlegieknél olcsóbbnak, egyszerűbbnek és hangosabbnak kell lenniük.

A Red Bull ennél is tovább megy! A csapat tanácsadója, Helmut Marko nemrég az F1 hivatalos oldalának nyilatkozva üzent az új tulajdonosnak, kiemelve a csapat át fogja gondolni szerepvállalása folytatását, ha a jövőben nem lesz legalább egy, a nagy gyáraktól független motorszállító.

Helmut Marko (Fotó: xpbimages.com) Helmut Marko (Fotó: xpbimages.com)

 

A bikások ráadásul gyors döntést várnak az ügyben. „Legkésőbb 2021-ben érkeznie kell egy független motorgyártónak” – szögezte le a tapasztalt sportvezető. „Ez több, mint szükséges! A motoroknak pedig egyszerűnek és hangosnak kell lenniük, valamint nem kerülhetnek többe 10 milliónál. A mostaninál kevésbé kifinomult erőforrásról beszélünk. Egy igazi versenymotorról. Elég sok cég van, ami tudna ilyeneket szállítani” – tette hozzá határozottan.

„Szóval, az FIA-tól és az új tulajdonosoktól most azt várjuk, hogy közösen megoldást találjanak erre a problémára – legkésőbb az idei szezon végéig. Ha ez nem történik meg, a Forma–1-ben való szerepvállalásunk nem lesz biztosított” – zárta gondolatát Marko, kinek munkaadója a 2015-ös szezon végén is fenyegetőzött már a távozással.

Akkor a Renault gyenge teljesítménye miatt akartak új beszállító után nézni, végül azonban egyik gyár sem kötött velük szerződést, és azt nehezményezték, hogy a sportág – ha már nincs jelen benne egy független gyártó – nem kötelezi arra a résztvevőket, hogy ellássák erőforrással a hasonló helyzetbe jutott csapatokat (ez rövid időn belül változott). Ami pedig a független motorkészítőket illeti, a Cosworth 2013-as távozása óta egy sem volt érdekelt a királykategóriában.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

További tartalmak