Vandoorne és a büntetés: Csak idő kérdése volt…

Az erőforrásegységek cseréje miatt idén elsőként hátrasorolásos büntetést kapó Stoffel Vandoorne nem lepődött meg a szankción, hiszen tudta, hamarosan eljön a rajtbüntetés ideje.

Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB) Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB)



A McLaren-Honda belga újonca Oroszországban megkapta ötödik turbófeltöltőjét és hőenergia-visszanyerő rendszerét (MGU-H), miután az első szabadedzésen ismét problémák adódtak erőforrásával. Mivel a cserékkel átlépte a négy komponenses határt az időmérő után tizenöt rajthelyes büntetést kap – a mezőnyből elsőként, már az év negyedik megmérettetése előtt…

Miután csapat Bahreinben is az MGU-H meghibásodása miatt szenvedett (Vandoorne el sem indulhatott a futamon, hiszen az elem a start előtt is elromlott), és több alkalommal is cserélt, magát az érintettet nem lepte meg, hogy már most a mezőny végére sorolják. „Ismét motorgondok jelentkeztek az első szabadedzésen, ami azt jelenti, 15 rajthelyes büntetést kapunk. Mivel az év nehezen indult, ez csak idő kérdése volt” – közölte tényszerűen pénteki nyilatkozatában.

„Sajnos a mai egy nagyon kemény nap volt, de igyekeznünk kell a legjobbat nyújtani, hogy továbbléphessünk rajta. Abban a helyzetben, amiben most vagyunk, ennél nem tehetünk többet. Reméljük, hamarosan jön néhány fejlesztés. A második edzés sem volt teljesen hibamentes, de legalább futhattunk pár kört. Bízom benne, hogy a holnapi nap simább lesz” – tette hozzá.

Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB) Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB)



„Nyilvánvalóan kiábrándító volt látni, hogy Stoffel büntetést kap a versenyre az erőforrásegységek cseréje után” – kommentálta a helyzetet a McLaren versenyigazgatója, Éric Boullier. „Gratulálnom kell a szerelőknek, hiszen remek munkát végeztek a motorcsere során, mert Stoffel csak 10 percet veszített a második edzésből. A cserét leszámítva produktív nap volt: több új alkatrészt is tesztelhettünk, és úgy érezzük, ezek a várakozásoknak megfelelően működnek. Nehéz lesz a vasárnap, főleg Stoffelnek, de keményen dolgozunk, hogy a futamon jobban legyünk” – folytatta.

Ami az egységeket illeti, a csapattárs, Fernando Alonso is nagyon közel került a büntetéshez, hiszen turbófeltöltőből és MGU-H-ból is a harmadikat használja. Hozzá hasonlóan a Ferrari kettőse, valamint Romain Grosjean és a Toro Rosso párosa is a szankció kapujához ért három versenyhétvége (és két szabadedzés) alatt, bizonyos egységekből ugyanis ők is a harmadikat használják már.

Íme, így áll most a mezőny a motoregységekkel:

Versenyző

V6-os

Turbó

MGU-H

MGU-K

Energiatároló

Központi elektronika

Lewis Hamilton

1

1

1

1

1

1

Valtteri Bottas

1

1

1

1

1

2

Daniel Ricciardo

2

2

2

1

1

2

Max Verstappen

2

2

2

1

1

2

Sebastian Vettel

1

3

2

1

2

2

Kimi Räikkönen

2

3

2

1

2

2

Sergio Pérez

1

1

1

1

1

1

Esteban Ocon

1

1

1

1

2

1

Felipe Massa

1

1

1

1

2

1

Lance Stroll

1

1

1

1

1

1

Fernando Alonso

2

3

3

2

1

1

Stoffel Vandoorne

2

5

5

2

2

2

Danyiil Kvjat

2

2

2

3

2

2

Carlos Sainz

2

2

3

1

1

1

Romain Grosjean

2

3

2

2

1

2

Kevin Magnussen

2

2

2

2

2

2

Nico Hülkenberg

2

2

2

2

1

2

Jolyon Palmer

2

2

2

1

1

1

Marcus Ericsson

2

2

2

1

1

1

Pascal Wehrlein

2

2

2

1

1

2


Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB) Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB)