A McLaren-Honda belga újonca Oroszországban megkapta ötödik turbófeltöltőjét és hőenergia-visszanyerő rendszerét (MGU-H), miután az első szabadedzésen ismét problémák adódtak erőforrásával. Mivel a cserékkel átlépte a négy komponenses határt az időmérő után tizenöt rajthelyes büntetést kap – a mezőnyből elsőként, már az év negyedik megmérettetése előtt…
Miután csapat Bahreinben is az MGU-H meghibásodása miatt szenvedett (Vandoorne el sem indulhatott a futamon, hiszen az elem a start előtt is elromlott), és több alkalommal is cserélt, magát az érintettet nem lepte meg, hogy már most a mezőny végére sorolják. „Ismét motorgondok jelentkeztek az első szabadedzésen, ami azt jelenti, 15 rajthelyes büntetést kapunk. Mivel az év nehezen indult, ez csak idő kérdése volt” – közölte tényszerűen pénteki nyilatkozatában.
„Sajnos a mai egy nagyon kemény nap volt, de igyekeznünk kell a legjobbat nyújtani, hogy továbbléphessünk rajta. Abban a helyzetben, amiben most vagyunk, ennél nem tehetünk többet. Reméljük, hamarosan jön néhány fejlesztés. A második edzés sem volt teljesen hibamentes, de legalább futhattunk pár kört. Bízom benne, hogy a holnapi nap simább lesz” – tette hozzá.
„Nyilvánvalóan kiábrándító volt látni, hogy Stoffel büntetést kap a versenyre az erőforrásegységek cseréje után” – kommentálta a helyzetet a McLaren versenyigazgatója, Éric Boullier. „Gratulálnom kell a szerelőknek, hiszen remek munkát végeztek a motorcsere során, mert Stoffel csak 10 percet veszített a második edzésből. A cserét leszámítva produktív nap volt: több új alkatrészt is tesztelhettünk, és úgy érezzük, ezek a várakozásoknak megfelelően működnek. Nehéz lesz a vasárnap, főleg Stoffelnek, de keményen dolgozunk, hogy a futamon jobban legyünk” – folytatta.
Ami az egységeket illeti, a csapattárs, Fernando Alonso is nagyon közel került a büntetéshez, hiszen turbófeltöltőből és MGU-H-ból is a harmadikat használja. Hozzá hasonlóan a Ferrari kettőse, valamint Romain Grosjean és a Toro Rosso párosa is a szankció kapujához ért három versenyhétvége (és két szabadedzés) alatt, bizonyos egységekből ugyanis ők is a harmadikat használják már.
Íme, így áll most a mezőny a motoregységekkel:
Versenyző |
V6-os |
Turbó |
MGU-H |
MGU-K |
Energiatároló |
Központi elektronika |
Lewis Hamilton |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Valtteri Bottas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Daniel Ricciardo |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
Max Verstappen |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
Sebastian Vettel |
1 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
Kimi Räikkönen |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
Sergio Pérez |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Esteban Ocon |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
Felipe Massa |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
Lance Stroll |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Fernando Alonso |
2 |
3 |
3 |
2 |
1 |
1 |
Stoffel Vandoorne |
2 |
5 |
5 |
2 |
2 |
2 |
Danyiil Kvjat |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
Carlos Sainz |
2 |
2 |
3 |
1 |
1 |
1 |
Romain Grosjean |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Kevin Magnussen |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nico Hülkenberg |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Jolyon Palmer |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
Marcus Ericsson |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
Pascal Wehrlein |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |