A jelenleg érvényben lévő előírások értelmében az a csapat, amelyik átlépi az erőforrásegységekkel kapcsolatos limitet (vagyis elkezdi egy ötödik komponens használatát) hátrasorolásos büntetést kap. A szigorú előírásokat sokan bírálták már, mondván nem igazságosak a pilótákkal szemben, hiszen a rajtpozíciók elvesztésének leginkább ők isszák meg a levét.
Ezen a véleményen van a korábbi világbajnoki bronzérmes ausztrál, Mark Webber is. „Jelenleg túl sok a rendőrösködés” – mondta az FIA genfi sportkonferenciáján. „Nem akarok többé olyan büntetéseket, amikről a pilóták nem is tehetnek. Például, ha a szerelő rossz helyre tesz egy féktárcsát, a versenyzőt sorolják hátra! Sokan nem nézik az időmérőt, csak benyomják a TV-t, és nem értik, mit keres a kedvencük a mezőny végén. Emiatt nézőket veszítünk” – magyarázta.
„Szerintem már azt is elég nehéz elérni, hogy a mezőny első fele olyan minőségű legyen, mint most. Nincs szükség az ilyen hülyeségekre, minthogy a srácokat a mezőny végére soroljuk valamiért, amiről ők nem is tehetnek” – folytatta a kilencszeres futamgyőztes, majd megkérdezték tőle, mi lenne a legjobb megoldás a fent említett vétkek szankcionálására.
Webber azonnal előállt saját javaslatával. „Vonjanak le konstruktőri pontokat, mi más? Találjuk meg a módját annak, hogy ne a versenyző kerüljön hátrányba. Az elmúlt öt évben rengeteg olyan nevetséges büntetést láttunk, amihez a pilótának semmi köze sem volt, miközben maga a szankció komoly hatással volt a hétvége élvezhetőségére” – panaszkodott.
Az erőforrással kapcsolatos problémák miatt az utóbbi időben legtöbbször a McLaren-Hondát büntették. Azerbajdzsánban például Fernando Alonso 40, a csapattárs, Stoffel Vandoorne pedig 30 rajthelyes büntetést kapott a különböző egységek cseréje miatt. Webber rendkívül csalódott a McLaren problémái és jelenlegi küszködése miatt, ugyanakkor elmondta, ezek a hibák segítenek a korábbi rivális és barát, Alonso tehetségének kiemelésében.
„Teljesen felesleges és nevetséges, hogy ő a mezőny végén van, egy olyan autót vezetve, ami ennyire versenyképtelen. De még ebben a helyzetben is fenomenálisan vezet. Szerintem még sosem volt ennél értékesebb, hiszen láthattuk, hogyan teljesített az indianapolisi 500-ason, és azt is, néha mire képes ezzel a McLarennel” – zárta gondolatát az ausztrál.