Nielsen a múlt hét végén, Silverstone-ban jelent meg utoljára a Williams alkalmazottjaként, a folytatásban ugyanis már a sportág vezetőségében fog dolgozni a Ross Brawn vezette szakértői csoport tagjaként (a sportügyek rendezéséért felel majd), ami az utóbbi időben több tapasztalt és széles körben elismert szakemberrel bővült.
A csoport feladata annak az iránynak a meghatározása, amit a sportágnak a jövőben követnie kell; a tagok most elsősorban a 2021-ben induló új érára összpontosítanak, amikor ismét megváltoznak majd a motorszabályok. Májusban a Williams, a Toyota és a Lotus korábbi mérnöke, Jason Somerville csatlakozott hozzájuk és lett az aerodinamikai részleg vezetője, majd Craig Wilson érkezett, aki szintén megjárta a Williamst, de dolgozott a Hondánál és a Brawn GP-nél is.
Nielsen feladata a csapatokkal való napi szintű kapcsolattartás lesz. Emellett jelentős szerepet játszik majd az új szabályok megalkotásában, a különböző tárgyalásokon ugyanis ő (is) képviseli majd a kereskedelmi jogok birtokosait. Ezeken a gyűléseken a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) küldöttjeivel és a csapatok képviselőivel tárgyal majd.
A brit szakember hosszú évek óta „ismerős arc” már a Forma–1-es depóban. Három évtizede tartó motorsportos pályafutása során dolgozott a Lotusnál, a Tyrrellnél, a Benettonnál/Renault-nál, a Hondánál, az Arrowsnál és a Caterhamnél is. A Williamstől hivatalosan július végén távozik, posztját azonban a mai napon már átvette a McLarentől érkező Dave Redding, kinek helyét a ranglétrán feljebb lépő Paul James veszi át a wokingi istállónál.