A királykategóriában hosszú évek óta tilos az aktív aerodinamikai elemek használata, a csapatok viszont folyamatosan feszegetik a határokat. Legutóbb a Ferrari padlólemeze került a középpontba, majd a vörösöknek változtatniuk is kellett a kérdéses elemen, amivel több leszorítóerőt próbáltak nyerni. A vörösök után a gyanú árnyéka most a Red Bullra vetül…
Ez persze nem újdonság az istálló számára, sikersorozatuk alatt ugyanis az ellenfelek gyakran feltételeztek hasonlót, de az utóbbi években is vádolták őket „trükközéssel”. Most a Brit Nagydíjon bevetett első szárny miatt kerültek a figyelem középpontjába. Az ellenfeleknek ugyanis a Silverstone-ban készült képeket figyelve feltűnt, hogy az alkatrész egyes elemei nem ugyanúgy állnak a tempós szakaszokon, mint a kanyarokban, vagy a boxban…
A riválisok szerint ez nem lehet a véletlen műve, ugyanakkor az elem egyelőre szabályosnak minősül, hiszen eléggé merev volt ahhoz, hogy átmenjen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tesztjén, amit a hétvége előtti gépátvételkor ejtenek meg. Persze az „összeesküvés-elméletek” szerint a szárnyat pont úgy tervezték meg, hogy a vizsgálaton még átcsusszanjon, az említett szakaszokon pedig előnyhöz juttassa az istállót.
Arról egyelőre nem tudni, hogy hivatalos vizsgálat indult a bikások ellen, az elmúlt évek tanúsága alapján viszont nem elképzelhetetlen, hogy hamarosan alaposan szemügyre veszik az RB13-ast, ahogyan az sem, hogy az ellenfelek idővel másolni kezdik a szabályosnak minősülő megoldást, amit így a nyári szünet utáni viadalokon egyre több autón láthatunk felbukkanni…
A Silverstone-ban bevetett újításokkal a Red Bull a szezon elején elkövetett tervezési hibákat kívánta még tovább orvosolni (az első javítócsomag a Spanyol Nagydíjon debütált, ezzel pedig a vezetőség elmondása szerint megtalálták a helyes utat). A munka ezzel nem ért véget, a hétvégi magyar futamon ugyanis újabb fejlesztéseket vetnek be, melyek állítólag még komolyabbak (Daniel Ricciardo szerint „jelentősek) lesznek, mint a legutóbb látottak.