Musorujsag
Élő Eredmények

Hivatalos: Kiszáll a DTM-ből a Mercedes!

Mercedes
Fajsúlyos bejelentést tett a Mercedes hétfőn: a következő szezon végén hátat fordítanak a DTM-sorozatnak, s helyette a Forma–E-re helyezik a hangsúlyt. F1-es projektjükre ez nincs hatással.
Mercedes (Fotó: Mercedes) Mercedes (Fotó: Mercedes)

Gyökeres változás a Mercedes motorsportprogramjában: a német gyártó hivatalosan bejelentette, hogy a 2018-as lesz az utolsó szezonja a Német Túraautó Bajnokságban, s 2019-ben sor kerül a Forma–E-s debütálásukra. A Mercedes a DTM 2000-es megújulása óta folyamatosan a sorozat résztvevője volt, kiszállásával 2011 óta először marad mindössze két gyártó bajnokságban, az Audi és a BMW.

A németek stratégiai érvekkel indokolták döntésüket: az autógyártás szempontjából a Forma–E-ben látják a nagyobb jövőt. „A DTM-ben eltöltött éveink mindig is fontos fejezetét fogják képezni a Mercedes történetének” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója. „Szeretnék minden csapattagnak köszönetet mondani, akik hozzásegítették a Mercedes-Benzt ahhoz, hogy a legsikeresebb DTM-gyártó legyen ezen időszakban! Bár a távozás valamennyiünk számára nehéz, az idei és a következő szezonban mindent elkövetünk, hogy a lehető legtöbb címet szerezzük még meg a DTM-ben. Tartozunk ennyivel a szurkolóinknak és magunknak is.”

A Mercedes a DTM 1988-as megalapítása óta összesen 26 szezont teljesített a kategóriában, ez idő alatt 10-szer lettek bajnokok az egyéni, és 13-szor a csapatbajnokságban, 6-szor a gyártóknál. Összesen 183 futamgyőzelmet, 128 pole pozíciót és 540 dobogós helyezést ünnepeltek. Jelenleg hat versenyzővel (Gary Paffett, Paul di Resta, Lucas Auer, Edoardo Mortara, Maro Engel és Robert Wickens) képviseltetik magukat a bajnokságban, autóikat a HWA partnercég fejleszti.

Paul Di Resta - Mercedes-AMG (Xpb.cc) Paul Di Resta – Mercedes-AMG (Xpb.cc)

Ami a Forma–E-t illeti, a Mercedes már korábban „helyet foglalt” magának az elektromos sorozatban. Az eredeti tervek szerint már a 2018-19-es szezonban bemutatkoztak volna, ám tervüket a jobb felkészülés érdekében módosították, s egy évvel eltolták a debütálást. E projektjüket várhatóan ugyancsak a HWA fogja vinni.

Wolff kiemelte, az autógyártás jövője szempontjából a Forma–E a legrelevánsabb sorozat, mostani váltásuk a Forma–1-es projektjükre pedig nem lesz hatással. „A motorsportban, mint minden területen, mi akarunk lenni a mérce a prémium kategóriában, és innovatív új projekteket akarunk felfedezni. A Forma–1 és a Forma–E kombinációja megadja ezt. A Forma–E olyan, mint egy új kísérlet: egy teljesen új formációt kombinál egy erős események számító versennyel, hogy népszerűsítse a jelen és a jövő technológiáját. Az elektronizáció folyamatban van az utcai autók terén, és a Forma–E a gyártók számára érdekes alapot kínál az új technológiáik egy új közönség elé tárására, teszi mindezt egy újfajta versennyel, egy másfajta sorozattal.”

Alejandro Agag, a Forma–E vezetője örömmel üdvözölte a Mercedest az egyre több gyártót vonzó szériában. „Ez a lépés azt mutatja, mennyire változóban van a világ, és nemcsak a motorsportban, de az egész autóiparban. Egy átalakulás szemtanúi lehetünk, mely előbb a városainkat, aztán az útjainkat is érinti. A Forma–E megtestesíti ezt a változást, és a csapatainkkal és gyártóinkkal együtt azon fáradozunk, hogy a technológiánk jobbá és elérhetőbbé tegye az elektromos autókat” – fogalmazott a spanyol.

EGY HOSSZAL MINDENKI ELŐTT: EXTRA TARTALMAK A VIZES VB ALATT AZ M4 SPORT MOBILALKALMAZÁSBAN. TÖLTSE LE VAGY FRISSÍTSEN!

További tartalmak