A Honda már a múlt hét elején igent mondott a válásra?

Források szerint már a Honda is igent mondott a McLarennel való szakításra. Már csak napok kérdése, és jön a bejelentések cunamija.

Haszegava Juszuke és Éric Boullier (Fotó: XPB)

Már tudjuk a nevét és a nemét, a születés előre kijelölt napja pedig már jó rég mögöttünk, de ez a gyermek valahogy csak nem akaródzik a világra jönni. F1-es körökben már mindenki tényként kezeli, hogy a McLaren szakít a Hondával, a japánok pedig „helyet cserélnek” a Toro Rossótól elváló Renault-val, az amúgy múlt hétre jósolt bejelentéshullám viszont még várat magára.


Pedig az egyezségek már többé-kevésbé megszülettek – ezt több forrás is határozottan állítja. A spanyol Marcától a német Auto Motor und Sportig mind azt írják, a Honda már a múlt héten rábólintott az eredetileg 10 évre szóló McLaren-szerződése felbontására, és elfogadta, hogy a Toro Rossóval folytathatja F1-es programját.


A német szaklap szerint a japánok már múlt kedden igent mondtak a válásra. Ám ehhez még a Toro Rosso és a Renault szerződésbontására is sort kellett keríteni. Ez utóbbi ügylet részét képezi Carlos Sainz Enstone-ba szerződése, melyről az Autosport szerint a múlt hét végén állapodtak meg a felek.


A spanyol helyzetéről egyelőre ellentmondásos információkat hallani. Van, aki szerint ingyen lesz a Renault-é, mások állítják, a franciák 8 millió eurót fizettek érte a Red Bullnak. Többen pedig tudni vélik, csupán kölcsönszerződésről van szó, mely 2018-ra szól, és mind a Red Bull, mind a Renault számára nyitva hagyja a lehetőséget a közös 2019-es folytatás előtt. Erre azért is van szüksége az osztrák csapatnak, mert két év múlva elméletileg Daniel Ricciardo és/vagy Max Verstappen is távozhat tőlük, így szükségük lehet helyettesre.




Carlos Sainz és Fernando Alonso (Fotó: XPB) Carlos Sainz és Fernando Alonso (Fotó: XPB)


A Marca eközben elsősorban a másik spanyol versenyző, Fernando Alonso sorsáról találgat, aki a Renault-szerződéssel nagy valószínűség szerint maradni fog a McLarennél. A kérdés csak az, milyen feltételek mellett. Szerintük egyéves kontraktust akar, az AMuS szerint elsősorban a fizetése körül folyik a vita. Miután a jelenlegi bére felét álló Honda távozik, Woking állítólag szeretné lefaragni a 30 millió euró fölötti éves összeget, máskülönben a részvényeseknek miatta is mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk.


Ha már minden ennyire nyilvánvaló, miért késnek a hivatalos megerősítések? Ezt egyfelől a különböző szerződések egymástól függése és bonyolultsága magyarázza, másfelől az, hogy a csapatok a napokban indulnak útnak Szingapúr felé. A bejelentések spanyol lapok szerint szerdára vagy csütörtökre várhatóak – már az ázsiai államból. Hogy milyen formában és sorrendben, az talány. Egyet biztosra vehetünk: mozgalmas szülés lesz!