Jön a Mercedes mumuspályája, de van már ellenszer is

Hamilton és a Mercedes is tart a hétvégétől, de...

Lewis Hamilton szerint a Ferrari a hétvégi Szingapúri Nagydíjon előnyben lesz a Mercedeshez képest, mivel a maranellói csapat nagyobb leszorítóerőt képes generálni ezen a pályán.


„Sebastian (Vettel) az elkövetkező versenyeken gyorsabb lesz” – nyilatkozta Hamilton, miután az Olasz Nagydíjon megszerezte idei hatodik győzelmét. „Szingapúrban általában gyorsabbak nálunk, mivel nagyobb a leszorítóerejük, más területen azonban lehagyhatjuk őket.”


Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Qualifying Day - Silverstone, England


Hamilton a monzai győzelmével – idén először – átvette a vezetést a pilóták versenyében, a Mercedes tudja, ez az előny még könnyen megfordítható.


Toto Wolff, a Mercedes ügyvezető igazgatója a szingapúri hétvégén azonban nem csak a Ferrariktól tart: „Idén eddig azt tapasztaltuk, hogy az inga az adott pályatípustól függően leng ki. Látszólag a szingapúri egy olyan típusú pálya, ami a Ferrarinak és a Red Bullnak is kedvez.”


„Mindkét csapatnak erős a teljesítménye a maximális leszorítóerőt követelő lassú pályákon, és úgy tapasztaltuk, hogy ezeken a helyeken 2017-ben még nehezebb a helyzetünk.”


Motor Racing - Formula One World Championship - Monaco Grand Prix - Sunday - Monte Carlo, Monaco


Mindennek ellenére Wolff úgy véli, hogy sikerült fejlődést elérniük a beállításaik terén az olyan magas leszorítóerejű pályák esetében, mint pl. Szingapúr. „Sokat tanultunk a monacói kínlódásainkból, és Magyarországon jelentősen növeltük a teljesítményünk szintjét és kezdtük elég jól megérteni, hogy mi kell ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki az autóból.”


„Ez egy olyan pálya, amelynek nehéz a mesterévé válni” – ismerte el Wolff. „2015-ben Szingapúr az utóbbi idők egyik legfájdalmasabb élményét jelentette, ezért keményen dolgoztunk, tanultunk belőle és tavaly egy nagyszerű győzelemmel vissza is tudtunk vágni.”