A McLaren egyelőre megállt 120 rajthelynél

A baljós előjelek ellenére egyelőre úgy fest, a McLaren megússza, hogy sorozatban harmadik nagydíjhétvégéjén büntessék versenyzőit.

Stoffel Vandoorne (Fotó: XPB)

Összesen 120 rajthelynyi büntetést könyvelt el a McLaren csak az előző két versenyhétvégén. Belgiumban csak Stoffel Vandoorne-t sorolták hátra többszöri hajtóegységcsere miatt, míg Monzában ő és Fernando Alonso is büntetéseket gyűjtött be. Ennek részben taktikai oka volt, hiszen a csapat szerette volna elkerülni, hogy a számára kedvező Szingapúrban pozíciót veszítsenek.


Csakhogy a monzai futam után úgy tűnt, Vandoorne esetében egy nem várt meghibásodás keresztülhúzhatja a számításaikat. A belga autójában még az Olasz Nagydíj időmérő edzésének végén hibásodott meg az MGU-K, amit aztán a büntetések fejében ki is kellett cserélniük. Másnap a versenyen újra fellépett egy ugyanilyen probléma, ami a futam feladására kényszerítette a versenyzőt. Ezek után a Honda nem volt biztos abban, hogy Szingapúrban nem lesz-e szükség újabb cserére. Mivel Vandoorne ezen egységből már 7-et használt, azért automatikusan büntetés járna.


A Honda az Autosportnak csütörtökön megerősítette, csupán olyan alkatrészeket cseréltek ki az MGU-K-ban, amelyekért nem jár külön büntetés, így várhatóan el tudják kerülni a rajtrácson való pozícióvesztést. Erre persze csak akkor van esélyük, ha a hétvégén nem lépnek fel újabb váratlan hibák. A  Honda ugyan az év második felében folyamatos fejlesztésekkel rukkol elő, azok nem mindig bizonyulnak kellően megbízhatónak.


Ami a motorkomponensek számát illeti, pillanatnyilag Vandoorne a csúcstartó. A szingapúri hétvége előtt ő az egyetlen, aki már turbófeltöltőből és MGU-H-ból is 10 egységet használt, miközben már egyetlen részegységet sem cserélhetnek nála büntetlenül.


A legjobban továbbra is a Mercedes-motoros csapatok állnak, a Williams és a Force India gazdálkodott eddig a legjobban egységeivel. A két csapat négy versenyzője még nem kapta meg a Mercedes által már Spa óta használt legújabb motorverziót, és a korábbi hírek szerint a gyártó Szingapúrban is csak egy-egy példányt tud biztosítani számukra, amennyiben vállalják, hogy a nem lóerőigényes pályán egyik versenyzőjüket efféle előnyben részesítik.


Így áll a mezőny a motorkomponensekkel a Szingapúri Nagydíj előtt:




V6-osTurbóMGU-HMGU-KEnergiatárolóKözponti elektronika
Lewis Hamilton444322
Valtteri Bottas444322
Daniel Ricciardo556322
Max Verstappen555233
Sebastian Vettel343333
Kimi Räikkönen343333
Sergio Pérez333222
Esteban Ocon333232
Felipe Massa333222
Lance Stroll333222
Fernando Alonso799765
Stoffel Vandoorne71010766
Danyiil Kvjat555244
Carlos Sainz335323
Romain Grosjean444333
Kevin Magnussen443333
Nico Hülkenberg345333
Jolyon Palmer455233
Marcus Ericsson444333
Pascal Wehrlein444333