Bűnhődjenek a kanyarlevágók Szingapúrban

A korábbi vitatott esetek után szabályozza a pályalevágás menetét az FIA a szingapúri első kanyarkombinációban.

A szingapúri 1-es, 2-es és 3-as kanyar (Fotó: XPB)

Az elmúlt kilenc évben sok remekbe szabott rajtot láthattunk már Szingapúrban, ám több esetben vitát generált, hogy bizonyos versenyzők a 2-es kanyar levágásával jutottak előnyhöz riválisaikkal szemben. Miután a célegyenest egy bal–jobb–bal kombináció követi, mely mellett méretes aszfaltozott bukótér található, a középső kanyarrész levágása csábító opció.


Az FIA különböző módszerekkel már régóta próbálja elejét venni ennek, az idei évre pedig ismét újított. Charlie Whiting versenyigazgató levélben tudatta a csapatokkal, hogy a kényes ponton egy bóját helyeznek el, melyet a kanyart elvétőknek minden esetben meg kell kerülniük, mielőtt visszatérnének a pályára.


„Minden versenyző, aki képtelen bevenni a 2-es kanyart és teljesen a narancsszínű rázókő mellett halad el, a vörös–fehér hungarocell tábla jobbról történő megkerülésével térhet csak vissza a pályára a 3-as kanyar külső ívénél” – állt Whiting útmutatásában.


A szövetség emellett több kisebb változtatásról is tájékoztatást adott, a pályát több helyen, így az 1-2-es kanyaroknál, az 5-ös kanyar után és a 12-13-as, valamint a 15-17 fordulók környékén is új aszfaltréteggel látták el.