Musorujsag
Élő Eredmények

Hivatalos: A McLaren és a Toro Rosso motorpartnert cserélt!

Hivatalos: A McLaren és a Toro Rosso motorpartnert cserélt!

McLaren, Honda, Renault, Toro Rosso
Szingapúrban kezdetét vette a nagy bejelentéshullám! A McLaren a Hondától, a Renault a Toro Rossótól válik!

Eldőltek dominók! A Szingapúri Nagydíj első szabadedzése után elsőként a Renault tette hivatalossá, hogy szerződést bont a Toro Rossóval. „A Renault Sport Racing megerősíti, hogy közös megegyezéssel felbontja a szerződését a Scuderia Toro Rossóval a 2017-es szezon végén. A Renault 2014-ben, 2015-ben és 2017-ban volt a Toro Rosso partnere, összesen 137 pontot szereztünk, a legjobb eredményünket pedig Max Verstappen 2016-os két negyedik helyezése jelentette” – állt a rövid közleményükben.

Aztán következett a McLaren és a Honda, akik hosszas őrlődés és három év szenvedés után döntöttek úgy, hogy nem várják meg a hosszú távú szerződésük végét. Ők is közös megegyezést emlegettek közleményükben, aztán egy másik kommünikében a McLaren a Renault-val való megállapodását, a Honda a Toro Rossóhoz pártolását is bejelentette.

„Sajnálatos, hogy különválnak az útjaink a McLarennel az előtt, hogy elértük volna a célunkat, de abban a hitben hoztuk meg ezt a döntést, hogy mindkettőnk számára ez lesz a legjobb a jövő szempontjából” – nyilatkozta Hacsigo Takahiro, a Honda elnöke. „Ami a Hondát illeti, szeretnénk kifejezni hálánkat a szurkolók felé, akik támogatták a csapatot és a versenyzőket, és akik osztoztak velünk az örömben és bánatban a 2015-ös F1-es visszatérésünk óta. A Honda tovább fog harcolni a McLarennel a 2017-es év végéig, aztán folytatja az F1-es programját 2018-ban.”

Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója elmondta: „Sosem voltak kétségeink afelől, hogy a Honda elkötelezett, hogy mindent megtesz a sikerekért a Forma–1-ben. Bizonyították, hogy nyertesek és innovatívak. Bizonyos okok kombinációja miatt a partneri kapcsolatunk nem volt olyan sikeres, mint szerettük volna. Sem a McLaren, sem a Honda nem így akart elválni, de ideje volt más irányokat választani. Igazi versenyzők, ezért reméljük, hogy a Honda újra visszatér az élre, a sportágunk jobb, ha ők itt vannak. Tudom, hogy ezt a sportágban mindenki így látja.”

Renault (Fotó: XPB) Renault (Fotó: XPB)

Ami a folytatást illeti, Brown kiemelte, azért választották a Renault-t, hogy 2018-tól végre korlátozottságok nélkül fejleszthessék tovább versenyautójukat. „A McLaren mindig nagyon keményen dolgozott a partnereivel és beszállítóival. Meggyőződésünk, hogy a Renault Sport szempontjából értékes módon tudunk hozzájárulni a jelenlegi erőforrásuk fejlesztéséhez, és folyamatos futamgyőztesekké válhatunk” – fogalmazott az amerikai.

A Renault eközben stratégiai szempontokkal indokolta döntésüket. „A megállapodás tökéletesen illeszkedik a középtávú stratégiánkba, melynek része, hogy 2020-ig győztes pozícióba kerüljünk. Várjuk már a McLarennel közös évünket. A McLaren inspiráló csapat, két tehetséges versenyzővel, és egyben viszonyítási pontot is jelentenek a saját karosszériánk fejlesztése szempontjából. Ez egy izgalmas kapcsolat kezdete egy bajnok csapattal, amely éhes az újabb sikerekre” – fogalmazott Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója.

A McLaren és a Renault szerződése három évre szól, tehát a franciák 2020-ig, a jelenlegi motorszabályok érvényességéig mindenképpen Woking partnerei lesznek. A Toro Rosso és a Honda eközben több évre szóló szerződésről adott tájékoztatást, és csupán annyit említett közleményében, hogy 2018-ban biztosan a japánok erőforrását fogják használni. A faenzaiak mostantól a Honda gyári csapatának számítanak.

Borítókép: McLaren-Honda (Fotó: McLaren)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek

Hivatalos: Sainz a Renault versenyzője!
Ahogyan arra számítani lehetett, a Renault a két szabadedzés között hivatalosan is bejelentette Carlos Sainz szerződtetését. A fiatal spanyol 2018-ban csatlakozik majd a francia istállóhoz, az idei szezont tehát a pletykákkal ellentétben a Toro Rosso pilótájaként fejezi be.
Alpine F1 Team