Musorujsag
Élő Eredmények

Marad a bizonytalanság: Maranellóban vizsgálják át Vettel váltóját

Marad a bizonytalanság: Maranellóban vizsgálják át Vettel váltóját

Motorsport, Auto Motor und Sport
Hiába a leintés után történt a baleset, ez nem mentheti meg Sebastian Vettelt a váltócseréért járó büntetéstől. Az egységet Maranellóban nézeti át a Ferrari.

Ferrari-drámák foglalták keretbe a Maláj Nagydíjat. A rajt előtt Kimi Räikkönen motorhibája borzolta a kedélyeket, mely miatt a finn el sem indulhatott a versenyen, a leintést követően pedig Sebastian Vettel ütközött össze a levezető körben Lance Stroll-lal. Az 5-ös rajtszámú Ferrari hátsó kereke kitört, a szárnya leesett, és egyelőre még a csapat sem tud biztosat arról, hogy a váltója megsérült-e.

„Ellenőrizni fogjuk, de igen, előfordulhat, hogy jön egy újabb rossz meglepetés” – ismerte el az 5 rajthelyes büntetésének lehetőségét Vettel. „Remélem, hogy nem lesz, mert a Stroll-lal történt incidens teljességgel szükségtelen volt.”

Ezen érvelése sokat nem segít helyzetén. A szabályok értelmében teljesen mindegy, hogy a váltó versenyen történt műszaki hiba, baleset, vagy a versenyen kívüli baleset miatt sérül, ha 6 futamon belül kell cserélni, azért mindenképp jár az 5 rajthelyes büntetés.

A Ferrari a történtek után azonnal szétszerelte a Ferrarit, annak váltóját pedig ládába tette, és már útnak is indította Maranello felé. Gyárukban endoszkópos vizsgálattal próbálják felderíteni, történt-e maradandó károsodás. Könnyen lehet, hogy végső választ csak hét második felében, közvetlenül a Japán Nagydíj előtt tudnak adni.

Ferrari (Fotó: Ferrari) Ferrari (Fotó: Ferrari)

Az Auto Motor und Sport egy rivális csapat szakértőjét kérdezte a büntetés esélyéről. Szerinte nem rosszak a négyszeres bajnok kilátásai. „A váltók esetében a legnagyobb rizikót az oldalról kapott ütés jelenti. Ha egy erőátviteli egységet elölről hátra, vagy fordítva éri ütés, általában csak a váltóház megy tönkre. Ezt pedig büntetés nélkül cserélni lehet” – magyarázta.

Amiért senkit sem büntettek

Vettel fölösleges incidenst emlegetett, és egyértelműen Strollt tette felelőssé. Az FIA vizsgálatot indított az ügyben, ám úgy ítélte meg, egyikük sem érdemel büntetést. Ezt azzal indokolták, hogy mindketten irányt váltottak az ütközés előtt (a külső ívre fordultak), Stroll azért, hogy utat engedjen belül az érkező Romain Grosjeannak, Vettel pedig hogy elmenjen a kanadai mellett.

Niki Lauda szerint Vettel bármit is gondol, őt is terheli a felelősség. „Ez itt már nem autóverseny, nyugodtan hagyhatott volna helyet neki. A verseny szempontjából nincs jelentősége, de ha a váltója megsérült, akkor a következő szempontjából lehet még. Versenybaleset volt, de Sebastian átgondolhatná, hogy a verseny után muszáj-e előznie. Lehet, hogy mindkettejük hibája volt, de Japánban még lehet ebből problémája.”

Vettelt a baleset után barátja, Pascal Wehrlein sajnálta meg és vitte vissza a garázsba Sauberje oldaldobozán. Honfitársa miután kiszállt Ferrarijából, a kormányt magával vitte az útra. Elmagyarázta, miért. „Arra gondoltam, hogy általában be szokták engedni a pályára a szurkolókat. Ösztönösen elvittem a kormányt, mert nem szeretné az ember, hogy eltűnjön. De talán túlságosan elővigyázatos voltam.”

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari/Twitter)

További tartalmak