Palmer a szél miatt pördült meg, aztán hibázott

Érdekes magyarázattal állt elő a Maláj Nagydíjon kétszer is megpördülő Jolyon Palmer. Úgy érzi, először egy széllökés miatt csúszott meg, ő ugyanis mindent úgy csinált, mint az incidenst megelőző körökben. A második esetért „vállalta a felelősséget”.

Jolyon Palmer (Fotó: XPB)

A Renault brit pilótája az első megpördülés előtt közvetlenül csapattársa, Nico Hülkenberg mögött haladt. Miután autójával a pálya szélére került, a német alaposan elhúzott tőle, sőt még egy pozíciót is veszített Fernando Alonsóval szemben. Amikor a futam leintését követően megkérdezték, miért veszítette el uralmát autója felett, Palmer érdekes magyarázattal szolgált.


„Gyorsabb voltam Nicónál, aztán elveszítettem az autót, mert túl közel kerültem hozzá” – mondta a Motorsportnak. „Láthattuk, hogy nagy volt a hátszél, ez pedig zavaró tud lenni, amikor szélárnyékban vagy. Nagyjából ugyanúgy kanyarodtam, mint az előző körökben, de hirtelen elment az autó hátulja. A harmadik szabadedzésen sokat küszködtem abban a kanyarban a túlkormányzottsággal, de aztán változtattunk az autón, és a helyzet sokkal jobb lett.”




Jolyon Palmer (Fotó: XPB) Jolyon Palmer (Fotó: XPB)


„Jó volt az időmérőn, és a futamon sem voltak gondok. Aztán jött egy kör, melyben eléggé más volt a helyzet, és ez meglepett” – magyarázta a brit, aki egy körrel később ismét megpördült. Ez röviddel azután történt, hogy az élen álló Max Verstappen lekörözte, miközben Kevin Magnussennel vívott pozícióharcot. A kicsúszás miatt még ellenfelével is ütközött.


Ami a második incidenst illeti, említésekor elismerte, ebben az esetben ő hibázott, és még annak is örült, hogy nem kapott büntetést a versenybíráktól. „A hátsó abroncsok felforrósodtak a megpördüléstől. Verstappen épp lekörözött, jobbról ment el mellettem, én pedig próbáltam minimalizálni a megpördülésből fakadó veszteségeket. Frusztráló volt, és túlságosan magabiztos voltam, hogy ebben a helyzetben magam mögött tudom tartani Kevint” – magyarázta.


„Ez hiba volt. Nagyon sok leszorítóerőt veszítettem, amikor Max előttem volt. Amikor megpördültem, nekicsúsztam Kevinnek. Örülök, hogy a versenybírák nem büntették az esetet. A tempónk elég jó ahhoz, hogy ott legyünk a pontszerzők között, hiszen a megpördülések nélkül 11. lettem volna, ami közel van a pontzónához” – zárta gondolatát Palmer, kinek az év végén távoznia kell csapatától.


 

Jolyon Palmer (Fotó: XPB) Jolyon Palmer második megpördülése (Fotó: XPB)