Musorujsag
Élő Eredmények

Ericsson úgy érzi, a súlyhátrány miatt marad el Wehrleintől

Ericsson úgy érzi, a súlyhátrány miatt marad el Wehrleintől

Autosport
A Sauber svéd versenyzője, Marcus Ericsson úgy érzi, a márkatárssal, Pascal Wehrleinnel szembeni 10 kilogrammos „hátránya” körönként nagyjából 3-4 tizedmásodperces lemaradást jelent a pályán, ez a hendikep pedig megnehezíti a dolgát a ranglétrán való előmenetelben.

A 2017-es szabályváltoztatások ismét komoly kihívások elé állították a csapatokat, akik nagyon nehezen tudtak az előírt súlyhatár közelébe kerülni. Voltak, akik így is megszenvedtek azzal, hogy „túlsúlyos” autóval álltak elő (például a Mercedes), míg mások magas versenyzőik miatt kerültek hátrányba. Ilyen helyzetbe került a Sauber is az F1-es mércével mérve igen magas Ericssonnal.

A svéd az istálló becslései szerint négy-nyolc kilóval nyom többet márkatársánál. Ericsson úgy érzi, a különbség mostanában tovább nőtt, ez pedig a teljesítményére is hatással van. Való igaz, Wehrlein magabiztosabbnak tűnik, hiszen kétszer is pontszerző volt, szemben a svéddel, aki egyszer sem jutott be a legjobb 10 közé. Wehrlein az időmérőkön is 9-4-re vezet, igaz, kettejük között átlagosan csak 49 ezred a különbség, ilyen tekintetben pedig az ő kvalifikációs csatájuk a legszorosabb a mezőnyben.

A Sauber versenyzőinek csatája (Fotó: XPB) A Sauber versenyzőinek csatája (Fotó: XPB)

„Közel vagyunk egymáshoz, de ha a számokat nézzük, akkor ő jobban áll, ami nekem nem igazán tetszik” – nyilatkozta Ericsson a Japán Nagydíj sajtónapján. „Eléggé nehéz dolgom van a súlyhátrány miatt. Az év elején még kisebb volt a különbség, az utóbbi négy-öt futamon viszont már 10 kilós eltérésről beszélhetünk. Ez az összes pálya esetében hátrányt jelent. Azt mondják, 10 kilogramm az három-négy tizedmásodperces lemaradásnak felel meg” – magyarázta.

Kiemelte, mindent megtesz azért, hogy veszítsen súlyából, a gondot azonban elsősorban a testmagassága jelenti. „Megnehezíti a dolgom. Le kell győznöm őt, amennyire csak tudom. Ez már a sokadik olyan év, amikor feltehetően az én autóm a leglassabb, és ilyenkor nagyon nehéz megmutatni, mire vagy képes. Így jó helyeket is nehezebben szerez az ember” – panaszolta.

Hiába szeretne előrelépni, egyelőre az is kérdéses, Ericsson az F1-ben maradhat-e. Erre a legjobb esélye a Sauberrel van (annak ellenére is, hogy a Ferrari ide szeretné bejuttatni juniorjait), hiszen bár szóba hozták a Williamsszel is, a britek állítólag nem érdeklődnek iránta. „A Williams nem tűnik valószínűnek, szóval a legjobb opció most a Sauber. Mindig vannak olyanok, akik meg akarják szerezni az ülésed, és természetesen mi is szétnézünk, milyenek a lehetőségeink, mint mindenki más, akinek még nincs szerződése. Még semmi sem dőlt el. A menedzserem keményen dolgozik az ügyön, és most úgy tűnik, van néhány lehetőség” – zárta gondolatát.

Marcus Ericsson (Fotó: XPB) Marcus Ericsson (Fotó: XPB)
Borítókép: Marcus Ericsson (Fotó: XPB)

További tartalmak