Ezért cserélte le azonnali hatállyal Palmert a Renault

A Renault a lehető legfelkészültebben szeretné kezdeni a 2018-as évet, ezért harcolta ki, hogy Carlos Sainz már Austinban csatlakozzon az istállóhoz, az utolsó négy futam alatt ugyanis elkezdheti az azzal való ismerkedést – jelentette ki a franciák ügyvezetője, Cyril Abiteboul.

Jolyon Palmer (Fotó: XPB)

Sokat pletykáltak arról, hogy a Renault már idén meneszti gyengén teljesítő brit pilótáját, az utóbbi hetekben azonban elcsendesedtek ezek a hangok, Carlos Sainz bejelentésének érkezésekor ugyanis még arról beszéltek, a spanyol csak jövőre csatlakozik hozzájuk. A Japán Nagydíj előestjén azonban újabb fordulat következett: a Renault búcsút intett a korábbi GP2-es bajnoknak, és megerősítette, hogy Sainz már az Amerikai Nagydíjon beülhet az egyik sárga-fekete gépbe.


Az ő szempontjukból egyértelmű, miért éri meg a csere. „Szeretnénk elérni a legmagasabb szintet 2020-ig, és ha meg akarjuk valósítani a célt, sürget minket az idő, nem vesztegethetjük. Minden létező módon fel kell gyorsítanunk a folyamatot. Bármit is teszünk idén, ismerni fogja a csapatot, hozzászokik a gárdához és az autóhoz is, így ez jövőre már nem lehet kifogás. Jövőre az azonnali pontszerzés lesz a cél. Szeretnénk, ha már a legelejétől, a téli tesztektől megbízható lenne a csomagunk, addigra mindennek készen kell állnia. Ebbe a versenyző is beletartozik” – magyarázta Abiteboul.


Palmer Sainz megszerzésének bejelentése után makacsul kitartott, és közölte, végig fogja csinálni a szezont. Biztos szerződését sem ő, sem édesapja, Jonathan nem volt hajlandó föladni semmilyen kártérítésért cserébe.




Carlos Sainz (Fotó: XPB) Carlos Sainz (Fotó: XPB)


Most valamiért mégis megtették, és Abiteboul szerint békés volt a válás. „Nem egyoldalú döntésről van szó, közösen és barátságos hangulatban hoztuk meg Jolyon, Jonathan és a csapat. Köszönettel tartozunk nekik, mert megértették a csapat helyzetét és nézőpontját, hogy mi a célunk. Az időzítés a lényeg: most ésszerű volt a csere, és azt is látni akartuk, hogy alakul a helyzet a bajnokságban.”


„Először a 2018-as helyzetet akartuk tisztázni, miután ez megtörtént, párbeszéd indult Jolyonnal és Jonathannal az idei évről, de nem akartunk kapkodni, szerettük volna jól csinálni. Sok volt az oda-vissza versenyünk is, és ilyen helyzetben nem akarsz váltani.”


Mint kiderült, a bejelentésre azért került sor japán idő szerint este 21 óra után, mert Palmer még a futam rajtja előtt szerette volna közölni, hogy búcsúzik, de már nem kívánt a pályán tartózkodni, hogy a távozásról faggassák. „Szerettünk volna lehetőséget adni számára, hogy elbúcsúzhasson az F1-es közösségtől. Nem könnyű ilyesmit csinálni a hétvége során, de meg akartuk adni neki a lehetőséget. Nem könnyű búcsút mondani Jónak, mert már évek óta a csapatunk tagja, már a lotusos időkben itt volt. A kapcsolatunk nem szerencsés időszakban ér véget, hiszen már csak pár futam van hátra. De nekünk a csapat érdekeire kell gondolnunk.”


Később persze az ő véleményét is kikérték a történtekről. „Carlos a következő szezonra írt alá, Cyril pedig egyértelművé tette, hogy még ebben az évben autóba akarja ültetni. A japán futam után jön egy kis szünet, és most alkalmas volt az idő arra, hogy befejezzük ezt az együttműködést. Kár, hogy ne fejezhetem be az évet, de a legjobbat kívánom a csapatnak és Carlosnak is a hátralévő versenyekre. Más utakon fogunk járni, és én valami máson dolgozom majd” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.


„Amikor a repülőn ülök, talán majd leesik, hogy többé nem versenyezhetek a Renault-val, és talán a Forma–1-ben sem. Nem mondanám, hogy megkönnyebbültem. Be akartam fejezni, amit elkezdtem, és teljesíteni akartam a szezont. Elég nagy volt a stressz, hiszen nehéz szezonon vagyok túl – ennek több különböző oka is volt. Minden hétvégét kérdőjelekkel kezdtem. Örültem volna, ha befejezhetem az évet, mert a csapat jó helyzetben van. Kár, de továbblépek. Sok minden van az F1-en kívül. Most ki kell találnom, velem mi lesz” – zárta gondolatát.




Jolyon Palmer és Carlos Sainz rajtszáma (Fotó: XPB) Jolyon Palmer és Carlos Sainz rajtszáma (Fotó: XPB)