A Red Bull és az Aston Martin a múlt hónapban jelentette be, hogy jövőre a brit autógyártó lesz az F1-es istálló hivatalos névadó szponzora. Együttműködésük jóval túlmutat az üzleti megállapodáson: Adrian Newey az elmúlt évben egy szuperautót tervezett az Astonnak, az osztrákok Milton Keynes-i gyárában pedig már külön részlege is van a partner mérnökeinek, akik újabb projekteken dolgoznak az italóriás támogatásával.
Christian Horner Malajziában arról beszélt, nem tartja kizártnak, hogy az Aston hosszabb távon, azaz a motorszabályok 2021-es megváltozásakor még aktívabban, akár az ő motorbeszállítójukként vállaljon szerepet a királykategóriában. Hogy van ilyen törekvésük, arra egyre több jel utal.
A német Motorsport-Total úgy tudja, az elmúlt hónapokban több szakembert is felvett az Aston Martin az esetleges F1-es motorprojekt előkészítéséhez, köztük számos, a kategóriát is megjárt mérnökkel. „Egyes emberek például a Ferraritól érkeztek” – ismerte el a céget vezető Andy Palmer. „Ez azt jelenti, hogy megvannak a kellően okos embereink ahhoz, hogy F1-es motort építsünk.”
Elmondása szerint az újonnan fölvett szakembereik egyszerre vannak birtokában az F1-es és az utcai autógyártás terén szerzett tapasztalatnak, így mindenképpen a hasznukra fognak válni. „Ez egy érdekes elegyet jelent a technikai lehetőségek szempontjából.”
Palmer tehát nem is titkolja, hogy az Aston Martin az F1-es szerepvállalásra vágyik. Tekintve azonban, hogy a gyártó mindössze egy törpe a Mercedeshez, a Renault-hoz vagy a Hondához képest, a lehetőségeik is korlátozottak: csak bizonyos feltételek mellett lehet esélyük az F1-ben. „Abban biztos vagyok, hogy a technikai lehetőségeink meglennének. A kérdés csak az, hogy a költségek vállalhatóak lennének-e az Aston Martin számára. Ez a különbség egy hozzánk hasonló kicsi, valamint a Renault-hoz és a Mercedeshez hasonló nagy gyártó között.”
A hírek szerint van rá esély, hogy a britek összefogjanak az F1-es motorgyártás terén jóval tapasztaltabb, és az efféle feladatokra specializálódott Cosworth-szel, és közösen alkossanak F1-es erőforrást. A két cég már a Red Bull-lal fejlesztett Aston Martin Valkyrie-hez is gyártott motort, így az együttműködés nem elképzelhetetlen.
A 2021-es motorformuláról az FIA és a FOM október 31-én ismerteti a részletes terveit, november 7-én pedig a költségsapka bevezetésének módjáról tájékoztatják a résztvevőket. Akkor már az Aston Martin is láthatja, van-e esély a neki kedvező körülmények megvalósulására, s érdemes-e belevágni az előkészített projektbe.