Ha minden neki kedvezően alakul, Hamilton már Austinban megszerezheti pályafutása negyedik világbajnoki címét, vagyis egy lépéssel ismét közelebb kerülhet Schumacher rekordjához. Idén egyébként rajtelsőségek tekintetében már „megelőzte” a német klasszist, az újabb rekorddöntés azonban egyelőre meglehetősen távolinak tűnik.
Honfitársa azonban nem tartja elképzelhetetlennek, hogy ezt a mérföldkövet is eléri. „Ha a tényeket és a statisztikákat nézzük, még mindig Michael a legnagyobb” – nyilatkozta a BBC-nek. „Viszont az időmérők tekintetében már átlépte. Ha a bajnoki címeket nézzük, egy kicsit még le van maradva. Azt hiszem, őszintén kijelenthetjük, hogy nagyon jó esélye van arra, hogy idén nyerjen. Remélem, sikerül is neki, hiszen a tavalyi éve eléggé kemény volt” – magyarázta.
„Akkor eléggé balszerencsés volt, idén viszont a szerencse is mellé állt. Megérdemli, hogy megnyerje a világbajnoki címet” – jelezte, hogy a szerencse mellett azért a korábbi csapattárs teljesítményével sem volt gond. „Ha továbbra is a sportban marad, és továbbra is versenyképes lesz, akkor közel kerülhet a hét világbajnoki címhez. Az idő majd megmondja” – tette hozzá.
Button azokra a cikkekre is reagált, melyek új önéletrajzi cikke nyomán íródtak, és azt állították, írásában furcsának nevezte honfitársát. Most igyekezett egyértelművé tenni, hogy kiforgatták a szavait, ő ugyanis nem Hamiltonról, hanem kettejük kapcsolatáról írta, hogy furcsa volt. „Olvastam ezeket a minap. Készítettek velem néhány interjút a könyvem megjelenése kapcsán, és rá is jöttem, miért nem szeretek nyilatkozni” – hangsúlyozta.
„Kiragadták a szavaimat. A könyvben nem azt mondom, hogy Lewis furcsa, hanem a kettőnk kapcsolata volt az. És feszült is. De ez mindig így lesz. Világbajnokok voltunk ugyanannál a csapatnál, ráadásul mindketten britek, egy brit csapatnál. Csak azt mondtam, hogy néha furcsán viselkedett. Ez kicsit más. Ezért is fontos a könyv. Ott az én szavaim vannak, amiket nem ragadtak ki, hogy címeket faraghassanak belőlük” – jelezte.
Amikor megkérdezték, min változtatna leginkább a jelenlegi Forma–1-ben, a korábbi világbajnok a DRS-t és a most használt erőforrásokat említette. „Csak tisztán, versenyzői szempontból próbálnék megszabadulni a DRS-től. Senkit sem izgatnak az ezzel történő előzések. Talán találhatnánk más módot, hogy nagyobb legyen a harc. A másik a hang. Ezek az 1,6 literes V6-os turbók nem hangzanak túl jól. Régimódi versenyző vagyok, és emlékszem a V10-esekre meg a V8-asokra. Persze a világ változik, zöldebbnek kell lenni, de egy igazi pilóta mindig a V10-re fog esküdni” – zárta gondolatát.