A biztonság kedvéért sok időt töltöttek a pályán a csapatok a délelőtti első szabadedzésen Interlagosban, ám hiába riogatták őket esővel délutánra, valamivel több felhővel ugyan, de továbbra is napos időben rajtolt el a délutáni második gyakorlás is. Ez talán a Haast tréfálta meg a leginkább. Az amerikaiak az első másfél órát még megszokott versenyzőpárosukkal teljesítették, délután viszont Antonio Giovinazzit ültették Kevin Magnussen helyére. Úgy gondolhatták, a dán számára egy esős második edzés kevésbé lenne hasznos.
A legkorábban a Ferrarik kezdték a munkát. Amíg Sebastian Vettel ezúttal Romain Grosjeannak integetett az egyik kanyarban, a gyorsabb idő most is Kimi Räikkönen neve mellé került. Nem sokáig álltak azonban az élen a vörösök. A következő percekben Max Verstappen és Valtteri Bottas előzgették egymást, aztán érkezett Lewis Hamilton, és 1:09,742 másodperces idővel az élre állt, 0,118-del megelőzve a Verstappent időközben 0,3-del lerázó csapattársát. A három legjobb csapat hat versenyzője, de valójában a teljes mezőny is kivétel nélkül a lágy gumikat használta ekkor.
A két ferraris váltott elsőként szuperlágy abroncsokra. Raikkönen ugyan javított legjobbján, de így sem tudott 1:09-es kört teljesíteni. Vettel hozzá hasonlóan 0,7 másodpercet gyorsult a piros gumin, és 1:09,8-as kört futott, azaz a Mercedesek lágygumis eredményét sem tudta túlszárnyalni. Sőt, valamivel később Daniel Ricciardo is befurakodott elé, s hátrébb lökte 4.-nek.
A két Ezüstnyíl továbbra is meggyőző formában körözött. Hamilton az első körét ugyan félbeszakította, de aztán 1:09,515-öt futott. Bottas 0,048 másodpercre közelítette meg. Érdekesség, hogy ők ketten mindössze 2-3 tizedet gyorsultak a puhább keverékkel.
Verstappen az ötödik helyre sorolt, 11 ezreddel Vettel mögé, Räikkönen már 0,6-es hátránnyal volt 6. Mögöttük Esteban Ocon és Felipe Massa gyötörte tovább egymást a 7. helyért. Mindössze századok választották el őket, miközben ezúttal Nico Hülkenberg révén egy Renault is felbukkant a legjobb tíz között.
Az első kanyar és a csúszós pálya továbbra is megnehezítette a versenyzők dolgát. Számos elfékezést és kicsúszást láthattunk az edzés első felében. Stoffel Vandoorne a Senna-S-ben fordult menetiránnyal szembe, Marcus Ericsson a második szektor végén ismerkedett a gumifallal. Nem sokkal később Romain Grosjean pedig az első szektor hosszú egyenesében végén repült ki a pályáról.
Hülkenbergre eközben Hamilton után most Ocon tett panaszt: a német ugyanott vágott be mellé, ahol az első edzésen a friss világbajnokot vezette ki a fűre. Fernando Alonso másfajta problémával szembesült: kiszállították autójából, és jó ideig nem is tért vissza.
Massa ezzel szemben villámlátogatást tett a boxban. Egyik köre végén egy összegyűrt papír zsebkendőnek látszó, azonosítatlan tárgy bukkant föl a kormánya mögött, amit kezébe vett, a garázsához érve kidobta, majd visszatért a pályára és folytatta a körözést…
Az edzés utolsó harmadában már megtankolt autók köröztek. A három élcsapat közül Kimi Räikkönen és Max Verstappen a lágy keveréket tesztelte elsőként. „Az időd jó, egy kicsit gyorsabb vagy Verstappennél” – közölték a finnel. A többiek eközben a szuperlágy Pirelliket nyüstölték. Hamilton és Vettel közül továbbra is a mercedeses volt a gyorsabb pár tizeddel, ám a német futott több kört ezzel a garnitúrával.
17 perc volt még hátra az edzésből, amikor az eső csendesen cseperegni kezdett. Több csapat is óvatosságra intette versenyzőjét, ám a csapadék nem olyan jelentős, hogy komolyan befolyásolja a munkát.
A hajrában még jutott idő a gyors kerékcserére és a másik gumitípus kipróbálására is. Vettel majdnem jobban igyekezett a kelleténél. A boxbejárat sebességkorlátozó vonala előtt hatalmas blokkolást mutatott be, és éppen csak el tudta kerülni, hogy bárminek is nekihajtson.
Az utolsó percekben több versenyző is a fejtámaszon pihentette nyakát, ami jelzi, nagyot gyorsultak az autók idén Interlagosban, és megerőltető verseny vár a mezőnyre az óramutató járásával ellentétes irányú pályán.
A legjobb formát egyelőre a Mercedes mutatta, a Brazil Nagydíj programja a szombati 3. szabadedzéssel folytatódik. A gyakorlást az M4 Sport és az m4sport.hu 13:55-ös kezdéssel élőben közvetíti.
Brazil Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:09,515 | 42 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:09,563 | +0,048 | 45 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:09,743 | +0,228 | 37 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:09,875 | +0,360 | 48 |
5. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:09,886 | +0,371 | 38 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:10,117 | +0,602 | 45 |
7. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:10,306 | +0,791 | 49 |
8. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:10,373 | +0,858 | 42 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:10,396 | +0,881 | 39 |
10. | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:10,655 | +1,140 | 31 |
11. | Carlos Sainz | Renault | 1:10,685 | +1,170 | 42 |
12. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:10,695 | +1,180 | 43 |
13. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | 1:10,902 | +1,387 | 38 |
14. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:11,064 | +1,549 | 44 |
15. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:11,300 | +1,785 | 39 |
16. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Renault | 1:11,422 | +1,907 | 44 |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Renault | 1:11,821 | +2,306 | 54 |
18. | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:11,857 | +2,342 | 43 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:11,989 | +2,474 | 17 |
20. | Antonio Giovinazzi | Haas-Ferrari | 1:12,417 | +2,902 | 37 |