Musorujsag
Élő Eredmények

Lángoló Renault: jön az új turbó Silverstone-ban!

Lángoló Renault: jön az új turbó Silverstone-ban!

Motorsport-Total
Füstölt és lángolt a Renault az Osztrák Nagydíjon Nico Hülkenberg alatt – a hiba nem is marad következmények nélkül.

A műszaki hibák és kiesések versenye volt a múlt vasárnapi Spielbergben. A Ferrari-motoros csapatokat leszámítva mindenhol volt valamilyen probléma, ám mint kiderült, a legtöbb nem a motorral volt kapcsolatos. A Mercedesnél kizárták, hogy új fejlesztésű erőforrásuknak bármilyen köze is lett volna a kettős kieséshez: Valtteri Bottas hidraulikus hiba, Lewis Hamilton pedig az üzemanyag-rendszer hibája miatt adta föl a versenyt. Brendon Hartleynak sem a Honda-motor miatt kellett félreállnia, hanem mert eltörhetett a felfüggesztése, míg Daniel Ricciardónak a kipufogója repedt meg, ami a Red Bull és nem a Renault számlájára írható.

Nico Hülkenberget ezzel szemben nagyon is az erőforrása hagyta cserben. A németnek már a verseny első harmadában félre kellett kormányoznia autóját, miután az előbb sűrű füstöt, aztán még lángokat is lőtt. Mint kiderült, a turbója adta meg magát.

Hamar tönkrement az új fejlesztésű erőforrás, amit a Renault-csapatok Kanada óta használnak – gondolhattuk. Ám Cyril Abiteboul, a Renault vezetője elárulta, valójában egy régi verzió ment tönkre, mivel a tervezett turbófejlesztésüket Montrealban mégsem vetették be. „Ez nem egy új specifikációjú turbó volt. A motor valóban új, de a régi turbóspecifikációval” – erősítette meg a francia. „Tudtuk, hogy fennáll a veszély, amióta Daniel Ricciardónál meghibásodott Sanghajban. Nico turbója határozottan halott, de a belső égésű motorja és más komponensek vélhetően rendben vannak.”

A turbót viszont muszáj lesz kicserélni Silverstone-ra – és mint Abiteboul mondta, Hülkenberg már az új fejlesztést fogja megkapni, amelyet Ricciardo kínai problémája óta terveznek bevetni. A renault-sra ezzel még nem vár büntetés Nagy-Britanniában, mivel az új egység még csak az idei 3. példánya lesz. A következő csere viszont már automatikus hátrasorolást fog maga után vonni.

Nico Hülkenberg (fotó: XPB) Nico Hülkenberg (fotó: XPB)

Abiteboul szerint ez sokat nem változtat a terveiken, mivel eleve úgy vágtak neki a szezonnak, hogy négy motorral teljesítik azt az előírt három helyett. A nyári szünet után, Spában vagy Monzában fog érkezni a 3. specifikációjú motorjuk, amelytől hasonló mértékű előrelépést várnak, mint a kanadai 2. számútól.

A Renault emellett Ausztriában bevetette az új fejlesztésű MGU-K-ját is. Az előzetes hírek arról szóltak, hogy az a gyári versenyzőiké mellett Stoffel Vandoorne autójába is bekerült, majd Fernando Alonso is azt kapta meg a vasárnap délelőtti cseréje során, ám Abiteboul most arról beszélt, hogy partnercsapataik egyelőre nem használták a 2,5 kilogrammal könnyebb kinetikusenergia-visszanyerő rendszerüket. Az egyébként a hétvégén hibátlanul működött.

A Red Bull fújta föl a „partimód” jelentőségét

A szintén a múlt hétvégén bevetett időmérős motorbeállításukról már nem egészen ilyen hírek érkeztek. Hatását a versenyzők nemigen érezték a 10-15 lóerőnek szombaton. A Renault mindvégig hangoztatta, nem is szabad sokat várni fejlesztésüktől, és Abiteboul is felhívta a figyelmet arra, hogy ők sosem állították, hogy lesz valódi „partimódjuk”.

Mint kiderült, a Red Bull keze volt a dologban: a francia szerint a témát csak azért kapták fel ennyire, mert Christian Horner a sajtó elé állt vele. „Az időmérős motormódunkat soha nem dicsértük volna, ha ő nem kotyogja ki valakinek. Ez egy olyan fejlesztés, amely nem fogja feje tetejére állítani a világot.  Csak egy kisebb javítás a sok egyéb mellett, amin dolgozunk.”

„Normál esetben megtartottuk volna magunknak a létezését, hogy ne legyenek nagy elvárások. Ez is egy oka annak, miért ér véget a kapcsolatunk: valahogy kontroll alatt kéne tartani a kommunikációt…” – szúrt oda a Red Bullnak.

Borítókép: Nico Hülkenberg (fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak