Sokba kerül, de megéri a pénzét Ricciardo

Talán jelentős többletkiadást jelent számukra Daniel Ricciardo, ám a Renault-főnök szerint így is megérte átcsábítani az ausztrált a Red Bulltól.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Bár Cyril Abibetoul tavaly kijelentette, hogy a pénz nem akadály a még mindig építkező Renault számára, a franciák gyári csapata bevallottan már a 2021 utáni költségcsökkentő intézkedéseket tartja szem előtt, így hiába az utóbbi években végbement bővítéseik, eszükben sincs olyan nagyra nőni, mint a jelenlegi három élcsapat. Céljuk, hogy költséghatékony módszerrel, kevesebb pénzből érjenek el hasonló sikereket, ami a 2000-es évek elején Fernando Alonsóval egyszer már sikerült is nekik.


Innen nézve nem feltétlenül illik a képbe Daniel Ricciardo szerződtetése, akinek a találgatások szerint busás fizetést ígértek a bizalmáért cserébe. Úgy tudni, a Renault anyagi oldalról előrelépést jelent a hétszeres futamgyőztes számára, mivel új munkaadója több pénzt biztosít számára, mint amennyit maradása esetén a Red Bulltól kapott volna.


A programjukat irányító Abiteboulnak meggyőződése, hogy megérte egy kicsit bőkezűbbé válniuk. „Ennek van egy fontos anyagi vonzata a Renault oldaláról, de nem is kérdés, a Renault megengedheti magának ezt” – nyilatkozta a Motorsportnak a francia, aki szerint többről van szó egyszerű pénzszórásnál. „A kérdés csak az, mekkora az értéke, hogy van-e értelme ennyi pénzt befektetni ezen időszakban egy versenyzőbe, aki olyan szinten áll, mint Daniel, valamint egy ilyen autóval, az egyéb szükséges kiadások mellett. Én hiszem, hogy megéri. Voltak viták arról, nem érné-e meg jobban inkább az autóra költeni, de szerintem eljutottunk odáig, amikor már mindkettőre költhetünk jelentős összeget.”




Cyril Abiteboul (fotó: XPB) Cyril Abiteboul (fotó: XPB)


A pénz tehát nem probléma, inkább csak megfontolandó kérdés a Renault-csapat számára, amely a csapatfejlesztés szempontjából 2019-ben egyfajta fordulóponthoz is érkezik. Három éven át a Lotus lepusztult maradványaiból egy stabil alapokkal rendelkező, megfelelő infrastruktúrájú, méretű és kapacitású szervezetté kellett válniuk. Ez idő alatt még nem voltak nagyok az elvárások a teljesítményüket illetően, ez viszont most kezd változni.


A csapat ügyvezető igazgatója, Marcin Budkowski egy Auto Hebdónak adott interjúban a közelmúltban elismerte, a 2018-as fejlődési ütemük nem volt megfelelő, amin javítaniuk kell. Ez azt is jelenti, hogy nagyon is van okuk többet áldozni a programjukra. „Mi nem rövidtávon dolgozunk, és nem csak tapasztalattal rendelkező embereket alkalmazunk, hanem főként fiatalokat, akik most végeztek az egyetemen. Mi a jövőbe fektetünk, tehát amíg zajlik a csapat újjáépítése, nem azonnali eredményeket várunk. Három év építkezés után viszont most a következő három évben támadásba lendülünk” – bocsátotta előre a lengyel szakember.


Van is hová fejlődniük, hiszen bár tavaly a konstruktőri bajnokságban előreléptek, és a három élcsapat mögött a legjobbak lettek, a vezető trióval szembeni hatalmas lemaradásuk egy kicsit sem csökkent. „Ha feltesszük a kérdést, hogy jó munkát végeztünk-e a fejlesztés terén, a válasz: nem. A javulásunk valójában rosszabb volt, mint 2017-ben, és ezzel tisztában is vagyunk. Csalódás volt számunkra, hogy nem kerültünk közelebb a három élcsapathoz, de ez csak arra sarkall bennünket, hogy változtassunk bizonyos dolgokon a csapat működését illetően” – ismerte el Budkowski.




Renault (Fotó: XPB) Renault (Fotó: XPB)


Ricciardo szerződtetése is egyfajta változást jelent az eddigiekhez képest: egy futamgyőztes versenyzőjük lett, akinek képességeiről pontos képet alkotott már a szakma, és aki miatt az eddiginél nagyobb figyelem is irányulhat a Renault-ra és a munkájuk minőségére.


Abiteboul tisztában van azzal, hogy csapatuk talán egyelőre nem tudja azt a szintet kínálni versenyzője számára, amit ő képvisel, ám szerinte még így is észszerű volt alkalmazkodni az igényeihez, főleg úgy, hogy elmondása szerint nincs szó csillagászati összegekről. „Mondhatom, hogy a Daniellel kötött megállapodásunk üzleti szempontból színvonalában megfelel az ő képességeinek és tehetségének, valamint annak, amit ő a csapatnak nyújtani tud. De ez nem egy őrült pénzösszeg. Szerintem észszerű utat találtunk, és nem fogja meghatározni a csapat életét, mert továbbra is ugyanannyit költhetünk az autó és a motor fejlesztésére” – tette egyértelművé.