Tíz év szünet után, 2018-ban tért vissza a királykategória Franciaországba, aminek a legtöbb szurkoló és pilóta örült, a futamnak otthont adó Paul Ricard-versenypálya viszont megosztotta a véleményeket. Sokan panaszkodtak a vonalvezetésre (melyen nehéz előzni), és arra, hogy az aszfalt roppant töredezett, foltos és változó minőségű.
Az illetékesek a vonalvezetésen ugyan nem terveznek változtatni (tehát a Mistral sikán is a helyén marad, melynek eltávolítását többen örömmel fogadták volna), más problémákat viszont orvosolnak a 2019-es megmérettetés előtt.
A pályát például számos helyen újra fogják aszfaltozni, hogy felülete egyenletes legyen, és nem okozzon gondot a királykategória versenyzőinek. Ami még ennél is fontosabb, változtatnak a boxutca ki és bejáratán is, amire szintén érkeztek panaszok a tavalyi megmérettetést követően, mondván lehetne biztonságosabb is…
Az FIA versenyigazgatója, a pályák biztonságát évek óta kiemelten fontosnak tartó Charlie Whiting a francia sajtó jelentése szerint múlt pénteken már el is látogatott a helyszínre, hogy megtekintse az eddigi változtatásokat, és azokról egyeztessen a pálya tulajdonosaival.
A létesítmény vezetője, Stephane Claire a látogatást követően nyilatkozott is a módosításokról. „Az összes kanyart újraaszfaltozzuk. Csak az egyenesek maradnak olyan, mint voltak. Az aszfalt kifogástalan minőségű, szóval okkal feltételezhetjük, hogy nem lesznek problémák. A legfőbb változtatás a boxutca bejáratával kapcsolatos” – mondta.