Megérkezett Ricciardo első Renault-ja!

A gyári Renault-csapat is megtartotta hivatalos 2019-es bemutatkozását. A gárdánál idén debütál a Red Bulltól érkezett Daniel Ricciardo.

A Renault R.S.19-es (Fotó: Renault)



Grove és Faenza után kedden Enstone-ra irányult a Forma–1 figyelme: a Renault-csapat angliai bázisán tartotta évindító bemutatóját. Előzetesen eltérő hírek keringtek arról, hogy pontosan mi is fog előbukkanni a lepel alól, hiszen miközben többen az idei versenygép bemutatóját emlegették, mások csak a festés és az új felállás ismertetését várták.


A nagy várakozáshoz mérten hosszúra nyúlt felvezetés, valamint Daniel Ricciardo francia nyelven történt bemutatkozása után aztán nagy nehezen lekerült a lepel a négykerekűről (egy idei szárnnyal fölszerelt, idei festést viselő öszvérautóról), ezzel egy időben pedig közzétették az első hivatalos képeket is az új R.S.19-es modellről.




A Renault-nak 2018-ban sikerült elérnie év elején kitűzött célját, és a konstruktőri negyedik helyen zárta a bajnokságot. Másik célját viszont elvétette: a tempót és versenyképességet tekintve nem tudott közelebb lépni a három élcsapathoz, ráadásul a szezon második felében több középmezőnybeli ellenfele is a fejére nőtt, és inkább kiegyensúlyozottságával tartotta őket maga mögött, mintsem nyers tempójával.


2019-ben ezen próbálnak változtatni. Feladatuk között a karosszéria versenyképesebbé tétele, valamint az évközi fejlesztés hatékonyságának növelése élvez elsőbbséget, miközben az erőforrásuk javításán is folyamatosan fáradoznak. Ennek megfelelően mindkét fronton koncepciót váltottak, hogy lendületet adjanak a projektjüknek, mely elmondásuk szerint az idei évvel a támadási fázishoz ér.




A Renault R.S.19-es (Fotó: Renault) A Renault R.S.19-es (Fotó: Renault)


„Úgy érezzük, készen állunk már arra, hogy megmutassuk, mi minden történt a háttérben az elmúlt három évben. Nagyon büszkék vagyunk” – nyilatkozta a bemutatón Cyril Abiteboul csapatvezető. „Enstone folyosóin sétálva érezhető az elszántság és a szenvedély a versenyzés iránt. A tervünk első fázisa az volt, hogy újjáépüljön a csapatunk. A gyár minden részletében fejlődött, teljesen átalakult, megújult a szélcsatorna, a gyártás, minden egyes részleg a lehető legmagasabb szintre került. Viryben taktikusabbak voltunk, sok embert vettünk föl, bizonyos berendezéseket pedig pár hét múlva fogunk munkába állítani. Lesz egy vadonatúj tesztpadunk, mely igazi mestermű, és teljességgel kompatibilis a 2021-es szabályokkal is. Reméljük, hogy 2020-ban már egy teljesen megújult motorrészlegünk lesz. Sokat fektettünk Enstone-ba és Virybe is.”


A csapat a legutolsó pillanatokat is igyekszik kihasználni idei autója fejlesztésére, így a most bemutatott 2019-es modell várhatóan fog még változni a jövő heti tesztekig és a felkészülés során is. Emellett úgy vélik, a motorjukkal is jelentős előrelépést értek el a múlt év végi – csak a Red Bull által használt – C-verzióhoz képest.




Fotó: Renault Fotó: Renault


A másik nagy változást a csapat életében kétségkívül Daniel Ricciardo érkezése jelenti. A visszatérés óta ő a franciák első versenyzője, akit eddigi eredményei, hét futamgyőzelme alapján igazi topversenyzőnek lehet nevezni. Ricciardo nagy kockázatot vállalt azzal, hogy a rajtrácson előrébb álló Red Bulltól a sárgákhoz szerződött, ám meggyőződése, hogy pályafutását csakis ily módon lendítheti előrébb.


Csapattársa a Renault-val már harmadik szezonját kezdő Nico Hülkenberg, aki ugyan még mindig pályafutása első F1-es dobogójára vár, sokak szerint jobban megnehezítheti majd Ricciardo életét, mint azt sokan az eredményeiből következtetve gondolják.


Képgaléria:


Fotó: Renault

További részletek hamarosan…