A Renault nem fizet akármennyit a győzelemért

A Renault továbbra sem híve a költekezésnek, és bár célja a győzelem, a kiadásokra is figyelni fog – jelentette ki a sportrészleget vezető Jérome Stoll, majd hozzátette, a gyár továbbra is támogatja a költségvetési plafon bevezetését.

Fotó: XPB

A franciák 2016-ban indították újra gyári csapatukat, melynek fejlesztésébe azóta komoly pénzeket invesztáltak, az idei szezonra pedig Daniel Ricciardót is megszerezték a Red Bulltól, kiadásaik azonban még így sem érik el a Mercedes, vagy a Ferrari kiadásainak a szintjét. És bár a sikerekhez elengedhetetlen a vastag pénztárca, egyelőre nem is terveznek a két rivális nyomába érni…


Ezt a sportügyekért felelős Jérome Stoll tette egyértelművé a 2019-es autó bemutatását követően, kiemelve, pont emiatt a hozzáállás miatt támogatják a kiadások limitálására irányuló terveket. „A költséghatár nagyjából igazodna ahhoz, ahol most állunk” – kezdte a szakember.




Jérome Stoll (Fotó: XPB) Jérome Stoll (Fotó: XPB)



„Tennünk kell egy lépést, de alapvetően nem vagyunk messze” – magyarázta, majd kiemelte, a Renault áll legközelebb ahhoz az összeghez, amit költséghatárként képzeltek el, így tehát a csapat jelenleg egyfajta centrumot képez (az élcsapatok többet költenek, a mezőny végén lévők pedig már most is kevesebbet). „A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull számára a győzelem nem a költségeken múlik. A győzelem a Renault számára is fontos, de mi a kiadásokra is figyelünk” – hangsúlyozta.


Stoll elmondta, a Liberty Mediával való tárgyalások során a folytatásban is a költségvetési plafon mellett fognak lobbizni, hiszen számukra kulcsfontosságú ennek bevezetése. Bár vannak gyártók, melyek továbbra is szkeptikusan állnak a témához, azt a szakember szerint egyre többen kezdik belátni, hogy „nem szabad az egekbe szöknie” a költségeknek.


„Amikor folytatjuk a beszélgetéseket, szerintem három fő témánk lesz majd. Az első a jogok újraosztása, a költségvetési limit valamint a látványosság növelése. Voltak egész jó megállapodások a csapatok között, főleg a költségek terén” – magyarázta.




Renault (Fotó: XPB) Renault (Fotó: XPB)