Musorujsag
Élő Eredmények

Ricciardo félt, hogy befordul a Red Bullhoz…

Ricciardo félt, hogy befordul a Red Bullhoz…

Sky Sports
Egyelőre a Ferrari autóját érzi kiemelkedőnek Daniel Ricciardo, próbálja kamatoztatni Red Bull-os tapasztalatait, és máris otthon érzi magát a Renault-nál.

Két félnapja alatt mindössze 73 kört teljesített Daniel Ricciardo az új Renault-autóval. Hétfő délután 44-szer ért körbe a barcelonai pályán, kedd délelőtt pedig a 320 km/óránál bekövetkező szárnyhibája miatt csak 29-szer. Mosolyogni így sem felejtett el, és úgy érzi, van is oka jókedvűnek lenni, mert máris otthon érzi magát új csapatánál.

„Igen, hamar beilleszkedtem, máris jól érzem itt magam. Még nem tudom mindenki nevét, de mindenütt tárt karokkal fogadtak. A Nicóval (Hülkenberg) való közös munka is jól megy. Végre itt én vagyok a fiatalabb versenyző! De Nico miatt sosem aggódtam, mert nemcsak gyors és rutinos, a csapattársát is tiszteli. Nem számítok arra, hogy bárki is elveszíti a fejét” – nyilatkozta keddi programja végén.

Előzetesen azt gondolta, nehezebb lesz az átállás. Volt is benne félsz, hogy elfelejti, milyen színű autóban ül, és megszokásból a Red Bull garázsa elé áll be… „2008 óta a Red Bull overallját viseltem, ami nagy idő. Azt gondoltam, furcsa lesz sárga ruhát felvenni, de nem volt az. Izgatott voltam, nehogy a Red Bullhoz akarjak befordulni a boxban, mert ez néha megesik a csapatot váltókkal. Mindent megtettem, hogy ne kerüljön rá sor. Egy eset azért így is volt: a Red Bull szerelői Gaslyra vártak, és én is akkor jöttem be. Láttam az arcokat, és úgy tűnt, egyesek azt gondolták: ’Daniel hozzánk fordul be’. De nem történt meg, inkább csak integettem nekik egyet” – mesélte nevetve.

Daniel Ricciardo (Fotó: Renault) Daniel Ricciardo (Fotó: Renault)

Az előző csapatánál töltött évek azért még élénken élnek benne, de ezt most igyekszik a Renault javára fordítani. „Az autó jól reagált, de a viszonyítási pontot számomra a tavalyi Red Bull jelenti. Ezen a téren meg tudom mondani a csapatnak, miben lehetne még javulnunk. Nico viszonyítási pontját eközben a tavalyi autó jelenti, ami szintén hasznos” – mutatott rá, hogy mérnökeik egyszerre kétféle nézőpontú véleményt hallanak.

Alain Prost szerint már csak ezért is jó a versenyzőpárosuk. „Ez egy nagyon jó duó. Eltérő személyiségek, de Nico is nagyon jó. Fog tanulni Danieltől, de Daniel is tanulhat Nicótól, még ha neki nem is voltak eddig olyan eredményei” – állapította meg.

Ricciardo számára azért van egy nagy különbség is a Red Bull és a Renault között, ami meghatározza a 2019-hez való viszonyulását. „A Red Bullnál öt éven át mindig többet akartunk nyerni. Ilyen céllal elég nagy az esélye annak, hogy a végén csalódottan zársz. Feltettem magamnak a kérdést, akarok-e további két évig ott maradni, vagy kipróbálok valami újat? A Renault nyerni akar, és tudjuk, hogy egyelőre nincs sok esély erre. De a lehetőség adott a fejlődésre.”

Ahhoz, hogy hosszabb távon valós ellenfelei legyenek a Red Bullnak, azért még kell fejlődniük. Autójuk egyelőre csak alapautónak nevezhető (mely azért kedd délután már így is teljesített egy versenyszimulációt Nico Hülkenberggel), Melbourne-ig még kerül rá jó pár fejlesztés, és az erőforrásból is többet fognak kihozni. „Egyelőre nagyon konzervatívan megyünk, a motor oldaláról nem használjuk még azt, amivel Melbourne-ben fogunk versenyezni” – figyelmeztetett Ricciardo. „Még csak tanulunk, csináljuk a megszokott dolgokat, és biztosra megyünk.”

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

„Eddig minden jónak tűnik, nem aggódom semmi miatt. Ma délelőtt csak egy rendes hosszú etapot mentem, de az eléggé biztató volt. Tizenöt körös etap volt, és a gumik nagyon jól bírták. Volt, hogy 1:23-as körökre estem vissza, de a végén újra sikerült 1:22-eseket mennem, és ez jó viszonyítási pont. Tegnap délután is mentem pár hosszú etapot a vége felé, amihez viszonyítva ma délelőtt jobbnak éreztem az autót. Jól reagált, elégedett voltam a gumihasználattal, még úgy is, hogy elég hideg van, így a gumiknak nincs könnyű dolguk itt. Az autó viselkedése és vezethetősége biztató volt, a gumikkal jól bánunk, de az időkkel még egyáltalán nem foglalkoztunk” – összegezte az R.S.19-es teljesítményét.

Abban még nem biztos, hogy ezzel pontosan milyen eredményeket vehetnek célba. „Hogy hol állunk, azt még nem tudom, de azt már látom, hogy a közeg rendben van. A munkamódszer és a megbeszélések is azt bizonyítják, hogy a Renault minden követ megmozgat, hogy sikeressé váljon. Minden részletre figyelünk, és a munka során ugyanannyi teendőt jelölünk ki, mint korábban a Red Bullnál.”

Az erőviszonyok kapcsán egyedül annyit állapított meg, hogy a Ferrari nagyon erősen kezdte a tesztidényt. „Tegnap nemcsak a megtett körök száma volt figyelemreméltó Sebnél, hanem a gyorsasága is. A Ferrari erős. De már az előző két évben is azok voltak, és ez csak a folytatása ennek, nem meglepetés. A teljesítmény és a megbízhatóság szempontjából is bejelentkeztek, és a korai szakaszban ők emelkedtek ki a mezőnyből. De nagyon nehéz lenne megmondani, mi a valós helyzet, hiszen még az is sokat számít, ki használ DRS-t és ki nem. Így nagyon nehéz az összehasonlítás.”

Borítókép: Daniel Ricciardo (Fotó: Renault)

További tartalmak