Ricciardo olyan gyors volt, hogy még a szárnyát is elhagyta…

Daniel Ricciardo élte át a második spanyolországi tesztnap egyik legijesztőbb jelenetét: lerepült a szárnyáról egy lap.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Mindössze 29 kört teljesített Daniel Ricciardo a Renault-val a keddi délelőttön, miután 11 óra után egy gyorskörén a célegyenes végén irányíthatatlanul a kavicságyba sodródott. Nem vezetői hiba történt, egyszerűen lerepült a hátsó szárnyról a DRS nyitott állapotban lévő féklapja, így a versenyzőnek esélye sem volt kellő mértékben lassítani a hiányzó leszorítóerő miatt.


„Hogy mi okozta pontosan, azt nem tudom. Talán túl gyorsan mentem…” – mondta mosolyogva az esetet sértetlenül, ütközés nélkül megúszó hétszeres futamgyőztes. „Ezek még mind új alkatrészek, és idén a DRS is változott tavalyhoz képest. Nem vagyok aerodinamikai mérnök, de annyit tudok, hogy nagyobb a nyomás, ami nagyobb terhelést jelent az elem számára” – magyarázta.




Arra azért ő sem számított, hogy a szárnyelem le is vált autójáról, elsőre azt gondolta, csak nem záródott vissza. „Amint a fékre léptem, elveszítettem az irányítást. A tükörben nem láthattam, hogy mi történik, mert a kanyart néztem akkor, de elég biztos voltam az okában, igaz, azt hittem, csak nyitva maradt a szárny. Aztán megpördültem, és csak próbáltam elkerülni a gumifalat, nehogy még több időt veszítsek. Végül jól alakult, de a délelőtt hátralévő részét elveszítettem. A tesztek azért vannak, hogy tanuljunk a kis hibáinkból,”


A Renault tanácsadója, Alain Prost nem örült annak, hogy a történtek után egy csomó időt elvesztegettek a vizsgálattal. „Egyelőre keveset tudunk, délelőtt a szárnyhiba miatt nem sokat mentünk, ami megnehezítette a munkát. A mérésekhez egyelőre másfajta motort használunk, holnap egy újabbat fogunk bevetni, az igazi teszt pedig jövő héten fog kezdődni. Nehéz megmondani, ki hogy áll, de minél több kört futsz, annál jobb, és emiatt kicsit csalódottak vagyunk. De folytatjuk tovább a munkát. Idén nagyon kicentiztük, maximális időt akartunk hagyni a fejlesztéshez, és ez valamikor még sokat jelenthet” – összegzett, utalva arra is, hogy a jelenleg futó autójuk még kezdetleges állapotban van.