Musorujsag
Élő Eredmények

Több csapat is DRS-tilalomra kényszerült

Több csapat is DRS-tilalomra kényszerült

Motorsport-Magazin, Autosport
Több istállónál is problémát okozott a 2019-re megváltozó DRS. A Renault időközben kijavította a Daniel Ricciardót a pályáról kirepítő keddi hibát.

A Renault-tól láttuk az első három tesztnap egyik legkomolyabb balesetét. Daniel Ricciardo kedd délelőtt a célegyenesben haladt teljes sebességgel, amikor nagyjából 320 km/órás tempónál a felnyitott hátsó szárnylapja lerepült a helyéről. A háttal kivágódó ausztrálnak nagy szerencséje volt, hogy el tudta kerülni az első kanyar bukóterének gumifalát, így autója a szárnyhibát leszámítva nem sérült meg.

Miután új gépekről van szó, a csapatok még óvatosak, így a Renault úgy döntött, kedd délután és szerda délelőtt egyáltalán nem engedi használni Nico Hülkenbergnek a DRS-t. Csapattársa szerda délután aztán már újra felnyithatta a szárnyát, miután a mérnökök meggyőződtek arról, hogy sikerült megoldani a problémát.

„A baloldali ütközőt veszítette el, így vált lehetővé a fékszárny elfordulása” – magyarázta Nick Chester technikai igazgató. „Elég könnyű volt megoldani. Megértettük a problémát, és kijavítottuk a hibát, így újra használhattuk a DRS-t. Ebédszünet után végeztünk pár ellenőrzést, aztán délután újra használtuk az etapok eleji gyorskörök alkalmával.”

Mercedes (Fotó: XPB) A Mercedes hátsó szárnya (Fotó: XPB)

Nem a Renault volt azonban az egyetlen csapat, amelynek gondjai adódtak a DRS-sel. A Racing Point például szerdán egész napra lemondott a szárnynyitogatásról. Elővigyázatosságból. Az ok mindkét esetben ugyanaz volt: 2019-ben változtak a DRS-szabályok, és elsőre nem sikerült tökéletesen alkalmazkodniuk ehhez. Az előzések elősegítése érdekében idén 65-ről 85 milliméterre növelték a szárny felnyitásával keletkező rést, vagyis nagyobbra kell nyitni a fékszárnyat. További változás, hogy a hátsó szárny egésze a korábbinál 10 centiméterrel szélesebb lett, ami 10%-os növekedést jelent, valamint 2018-hoz képest magasabban is helyezkedik el. Ezek együttese nagyobb terhelést jelent, és a két csapat a jelek szerint kissé alábecsülte ennek nyitott DRS-re gyakorolt hatását.

A Renault már végre is hajtott egy kisebb módosítást a rendszerén. „Nagyobb lett a szárny, és nagyobb lett rajta a terhelés is. A DRS geometriája is változott, mivel más lett a mechanizmus az idei évben. Csak egy részleten kellett változtatnunk” – magyarázta Chester.

Borítókép: Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

További tartalmak