Ricciardo tanulópénze: az öv még laza, a cipő meg tör…

Van még mit tanulnia Daniel Ricciardónak a Renault-nál. Míg ő a biztonsági övével és a beállításokkal bajlódott, Nico Hülkenberg gyorsabb hosszú etapot teljesített a Ferrarinál.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Nem volt problémamentes a Renault első napja Ausztráliában. A délelőtt nagy részét Nico Hülkenbergnek kellett kihagynia, mivel elektronikai hibát észleltek autójában. A szerelőknek le kellett venniük a padlólemezét, és újra kellett indítaniuk az egész rendszert, így a német csak az utolsó húsz percben hajthatott pályára. „A csapaton belül kommunikációs probléma adódott” – magyarázta a versenyző. „Egy újraindításnál történt valami, amit nem akartunk, hogy megtörténjen. A mérnökök elvesztették a kommunikációt az autóval, a szerelőknek le kellett venniük a padlólemezt, hogy hozzáférjenek az akkumulátorhoz, és újraindítsák az elektronikát. Sajnos eltartott egy darabig.”


Délután aztán Daniel Ricciardo programja csúszott meg. Rendhagyó okból: gondjuk adódott a biztonsági övvel. „Kissé megcsúsztunk mindkét edzésen. Csak pár apróság volt az övvel. Eléggé furcsa volt, mert kilazult, utána meg nem tudták megszorítani. Gond volt a mérésekkel. Tudom, hogy erre akarnak kilyukadni, de én biztosan nem lettem kövérebb! Annyit azért nem ettem ezen a héten, ahhoz túlságosan elfoglalt voltam…” – tréfált az újságírókkal. „Még rá kell jönnünk, mi történt. Mindkét edzésen mehettünk volna több kört, de megtettük, ami tőlünk telt. Nem állítanám, hogy a kevés tesztidő miatt volt, még rá kell jönnünk az okára. Eléggé frusztráló volt, mert szerettem volna kimenni. De a szerelőket is bosszantotta.”


A délutáni edzést Hülkenberg zárta a jobb eredménnyel: 7 századdal megelőzve csapattársát a 7. helyen végzett, közel 1 másodperccel lassabb körrel (1:23,574), mint az első Lewis Hamilton. Ricciardo az egykörös teljesítményével elégedett volt, a hosszú etapjaival már annál kevésbé. Mint mondta, máris kiütközött a csapatváltás miatti tapasztalatlansága. „A rövid menet rendben volt, a hosszú etap viszont nem annyira. Elég sokat kell még tanulnunk erről az autóról és a beállításáról, vár még ránk pár trükk. Nico nyilván többet tud ezekről, nekem még föl kell térképeznem az irányokat. Egyelőre én tanulok tőle, de később remélem, hogy ő is fog tanulni tőlem. Az autó nem volt rossz, az ő hosszú etapja jobbnak tűnt az enyémnél, és egészen meggyőző volt. Ez jó hír.”




Nico Hülkenberg (Fotó: XPB) Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)


Hülkenberg védelmébe vette a hétszeres futamgyőztest. „Amikor valaki csapatot vált, szüksége van egy kis időre a beilleszkedéshez. Ez teljesen normális: még nem illeszkedik tökéletesen a cipő a lábára” – mentette föl. Ricciardo hozzátette: „Öt év után a Red Bullnál nem sokat kellett agyalnom a beállításokon, most viszont tovább tart eldönteni, mit kéne csavarozni.”


Vele ellentétben Hülkenberg elégedett volt a versenygépével. „Egyből jól éreztem magam, az autó úgy reagált, ahogyan kell, és jó alapokkal rendelkezünk, erre lehet építkezni. A középmezőny még mindig nagyon szoros, és nem is tiszta a kép. Meg kell várnunk az időmérős eredményeket. Egy top tízes helyezéssel én már elégedett lennék. A versenyen talán még többre is futhatja.”


E bizakodását a már említett hosszú etapjára alapozza, mely főnöke, Cyril Abiteboul szerint meglepően jól sikerült. „A hosszú etapunk még a Ferrariénál is jobb volt. De ez nem jelenti azt, hogy vasárnap is így lesz. Ebből is gondolom azt, hogy nekik gondjaik voltak. Mindenesetre ma gyorsabbak voltunk náluk” – hívta föl büszkén a figyelmet. Hozzátette, a Mercedesszel szembeni egy másodperces hátrány sem tűnik rossznak. „Tavaly két másodpercre voltunk, ma sokkal kevesebbre. Ez azt mutatja, hogy jó úton haladunk.”




Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)


Ricciardo visszafogottabb reményekkel várja a folytatást. „Ha mindkét autónk a legjobb hétbe vagy nyolcba kerül, az jó kezdés lenne. De elnézve a mezőnyt, elég furcsa a helyzet. A Mercedes és a Red Bull van elöl, a Ferrari pedig holnap biztosan javulni fog. Nem tudom, hogy most voltak-e gondjaik, vagy csak több üzemanyaggal mentek, vagy egyszerűen nem elég gyorsak, de eléggé őrülten fest a helyzet. Kimi valahol az ötödik helyen végzett, szóval szoros lesz holnap, nem lesz könnyű tiszta kört autózni. Két tized pedig akár három-négy helyezést is jelenthet.”