Villogás helyett türelem: így lettek meg Ricciardo első pontjai

Javuló tendenciát mutat Daniel Ricciardo a Renault-nál – Kínában megszerezte első pontjait a csapattal.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Döcögősen indult a Renault idei éve, ahogy az idén hozzájuk szerződő Daniel Ricciardóé is. Miközben csapata nem tud szabadulni a megbízhatósági problémáktól, és az első versenyeken az autója sem mindig teljesített úgy, ahogyan várták, új versenyzőjük a csapatváltás nehézségeivel küzdött folyamatosan. Azt követően, hogy Ausztrália után Bahreinben sem tudott célba érni, tempóját tekintve pedig elmaradt Nico Hülkenbergtől, a hétszeres futamgyőztes belátta, változtatnia kell a hozzáállásán, és fel kell hagynia azzal, hogy a Red Bullnál megszokott szempontok szerint állítsa fel elvárásait.


A kínai hétvégén Ricciardo már pénteken előrelépésről számolt be, egyre magabiztosabbnak tűnt az autójában, melyben az első két hétvégén főleg a féktávokon nem tudott megbízni, és az időmérő edzésen nyílt versenyben le is tudta győzni Hülkenberget pár ezreddel.


Vasárnap aztán nemcsak, hogy idén először célba ért, tulajdonképpen ő mentette meg a Renault-csapat becsületét. Míg Hülkenberg korán búcsúzott az újbóli MGU-K-probléma miatt, Ricciardo végigcsinálta a rajta kívül csak 4 versenyző által választott egykiállásos stratégiát, és a 7. helyen vitte célba a sárga-fekete autóját, amivel ő lett a középmezőny legjobbja.




Daniel Ricciardo menekül Sergio Pérez elől (Fotó: Renault) Daniel Ricciardo menekül Sergio Pérez elől (Fotó: Renault)


A hajrában Sergio Pérez támadásait kellett kivédekeznie, miután a mögöttük haladó Kimi Räikkönennek gondjai adódtak a gumikkal, és frissebb abroncsai ellenére nem tudott lépést tartani velük. Ricciardo úgy véli, a 7. hely bizonyítja, hogy a Renault joggal pályázik a konstruktőri 4. pozícióra. „Kissé meglepett Pérez versenytempója. Ideális esetben el tudunk lépni a többiektől, de ő most nagyon erős volt. Még mindig van tér a javításra bizonyos területeken, de összességében ha jól össze tudjuk rakni a hétvégéinket, akkor nekünk kell a középmezőny élén állnunk” – vonta le a tanulságot a mostani verseny alapján.


Hogy annyira mégsem emelkedtek ki az alsóházból, az Ricciardo szerint most legfőképpen a stratégiája számlájára írható. „Bahreinben is próbálkoztunk az egy kiállással, és nem működött, ezért most örülök, hogy sikerült. De nem volt könnyű. Pérez nagyon gyors volt, egész futamon át üldözött, és próbáltam tartani a távolságot, de csak közelített, ezért muszáj volt nyomnom. A vége már elég nehéz volt, kissé szenvedtem, de szerintem ő is, ezért nem volt igazán feszült az utolsó pár körünk.”


Ricciardo neve mellett a körhátrány sem mutatott jól, ám Cyril Abiteboul nem tulajdonít nagy jelentőséget ennek. „Jobb teljesítmény volt ez, mint amilyennek kinéz. Az egy kiállás nagy kihívást jelentett, és a lágy gumin kellett rajtolnunk, így kellett működésre bírnunk a taktikát. Tudtuk, hogy a tízen kívül rajtolók a közepesen fognak kezdeni, ahogy az első ötös is tette, és mi meg sem próbáltunk foglalkozni például Gaslyval, a célunk a hetedik hely volt” – magyarázta a csapatfőnök.


Autójuk még nem alkalmas a Red Bull gyengébb versenyzőjének legyőzésére sem, ám a francia szerint annál azért többre képes, mint amit a kínai vasárnapon mutatott. A cél viszont most szentesítette az eszközt. „Nincs mire büszkének lennünk, de jobb volt a tempónk, mint amilyennek kinézett, mivel nagyon kellett ügyelnünk a gumikra. Tudtam, hogy a tempónk gyengének fog tűnni, ezért én sem pártoltam az egy kiállást, de a stratégáink szerint a két kiállás nem működött volna, ezért muszáj volt ezt választanunk.”




Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)


A versenystratégia érdekes párhuzamot mutatott Ricciardo renault-s helyzetével. Ahogyan Kínától az elvárásai terén, úgy most a futam alatt is visszafogta magát, és a „kevesebb több” elvét követve, ösztöneit visszafojtva máris többre jutott, mint eddig. „Egy részem azt kívánta, bárcsak megadnák magukat a gumik, és akkor azt mondhatnám a fiúknak, hogy váltsunk két kiállásra” – ismerte el Ricciardo, hogy őt is zavarta a kényszerű lassú tempó. „De aztán a gumik sosem adták meg magukat igazán, és onnantól azt gondoltam, rendben, akkor próbálkozzunk.”


Valahogy így kell most a renault-s boldogulásához is viszonyulnia. Türelmének és kitartásának eredményét az első renault-s pontok jelentik, és ez most lendületet adhat neki a jobb folytatáshoz is. „Természetesen örülök. A garázsban dolgozó fiúk a leintés után nagyot pacsiztak, és jó látni, hogy végre mosolyogva repülhetnek haza” – összegzett.