El akarta sumákolni büntetést érő cseréjét a Renault?

Sajtóértesülés szerint Nico Hülkenberg nyilatkozata buktatta le, és egy szemfüles ellenfél mártotta be a Renault-t a Spanyol Nagydíjon.

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)

A boxutcából vághatott csak neki a Spanyol Nagydíjnak Nico Hülkenberg, miután az FIA vasárnap délelőtt közölte, a Renault utólagos engedéllyel egy másfajta szárnyverziót helyezett föl autójára az időmérő edzés Q1-es szakaszában, miután a német első körén összetörte az eredeti példányát. A szövetség indoklásában kiemelte, a franciák számára nem csak a csere ténye eredményezett büntetést, hanem az is, hogy a tájékoztatásukban elfelejtették megemlíteni, hogy az új szárny eltérő specifikációjú.


A szabályok értelmében a szombati időmérő edzés alatt és után már nem lehet úgy módosítani az autókon, hogy annak kialakítása különbözzön az addig használttól. Minden olyan alkatrész cseréje, amely  más specifikációjúnak minősül, automatikusan boxutcai rajtot eredményez. Hülkenberg ezért kapta a büntetését, ám nem sokon múlt, hogy megússza azt.


A német Auto Motor und Sport megtudta, az FIA csak egy rivális feljelentése révén szerzett tudomást arról, hogy a franciák büntetendő módon másfajta első szárnyat helyeztek az autójukra. Erre pedig egy nyilatkozat vezethette rá őket – Nico Hülkenbergé. Ahogyan azt mi is megírtuk, a német közvetlenül a Q1-es búcsúja után a brit Sky Sports televíziónak beszélt arról, hogy egy új fejlesztésű első légterelő volt az autóján a baleset idején, és mivel csak egy példányuk volt belőle, a folytatásra a régi verziót kapta meg, mellyel nem volt akkora leszorítóereje.




Nico Hülkenberg (Fotó: XPB) Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)


Az Auto Motor und Sport kiemelte, Hülkenberg az írott sajtónak később adott nyilatkozatai során ezzel szemben már nem tett említést a specifikációváltásról, és a Renault is hallgatott róla. Egy szemfüles ellenfél viszont árulkodott a felügyelőknek, akik vizsgálatuk során megállapították, hogy a szárny fő eleme valóban eltér az előzőétől. A Renault erre bocsánatot kért a szövetségtől, és azzal mentegette magát, hogy a különbség olyan kicsi volt, hogy könnyű volt összetéveszteni a két variációt.


Annyira azért mégsem, hogy megússzák a büntetést…


Hülkenbergnek a 16. rajtkockáját kellet föladnia a történtek miatt, és végül közvetlenül csapattársa, Daniel Ricciardo mögött ért célba a 13. helyen.